egen spredning
Fra : F.T

Dato : 22-03-04 21:56

Det er vel skyttens begrænsninger der afgør det; men jeg kan normalt holde
dem samlet 30 til 50 millimeter ved 100 meter.
Mv.
Freddy

Fra : Michael Nielsen

Dato : 24-03-04 01:11

?? kender ikke noget mærke i ammunition som ikke har nogen
egenspredning.......
så det må være patronmærke samt skyttens træning som afgør spredningen - når
der ses bort fra vind, solens påvirkning mv.

Michael

Fra : Tobester

Dato : 24-03-04 17:10

Og så selvfølgelig det, der var grunden til denne diskussion: Riflens
formåen.

En riffel med slidt løb, klem fra skæftet, dårlig kikkert montage, slidt
bundstykke, div. slør etc. etc., kan ikke samle skuddene uanset, om der
skydes fra bænk indendørs med norma præcisionsammunition....