MS Windows
briani 27239
Ram fejl ?
Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-03-04 21:27

Hejsa

Hvor finder jeg noget software der kan tjekke om mine ram er defekte.
Har dem mistænkt efter min maskine er begyndt og gå ned med følgende
fejl. "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jean

Dato : 22-03-04 21:43

Jesper Hansen skrev:
> Hvor finder jeg noget software der kan tjekke om mine ram er defekte.

Fra SHG.dk:
"Download programmet memtest 86 fra http://www.memtest86.com/memt30.zip. Det
er et lille program man bruger til at teste ram med. Download programmet,
pak filerne ud, indsæt en tom diskette og kør filen install.bat. Herefter
skal De bare genstarte computerne og sætter den op til at boote fra
diskettedrevet. Man behøves kun at scanne rammene en enkel gang, og når den
finder fejl bliver der skrevet antallet af fejl under "Errors:". Vær
opmærksom på, at hvis memtest finder fejl på rammene er dette ikke
ensbetydende med at rammene er defekte. Ved inkompatibilitet mellem rammene
og bundkortet vil memtest stadig finde fejl - derfor er det altid en god
ide, at teste rammene i 2 maskiner med forskelligt bundkort."

Mvh Jean
--
I tvivl om nethandel?
Tjek: www.net-tjek.dk

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 23-03-04 09:36

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse

> [...]
> og bundkortet vil memtest stadig finde fejl - derfor er det altid en god
> ide, at teste rammene i 2 maskiner med forskelligt bundkort."

Hej Jean
Jeg har en maskine hvor memtest sige fejl.Men de fejler ikke i en anden
Så det er jo nok inkompatibilitet ( sku et svært ord at stave . )
som du beskriver.Mit spørgsmål er så, kan man gøre noget ved det ?
eller er det bare nogle andre ram i.

Mvh Jens.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-03-04 10:28

In article <405ff6e7$0$228$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Majbritt
Sørensen" <maj.sorensen(slet mig)@tiscali.dk> says...

> Jeg har en maskine hvor memtest sige fejl.Men de fejler ikke i en anden
> Så det er jo nok inkompatibilitet ( sku et svært ord at stave . )

Eller defekt bundkort.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Niels

Dato : 22-03-04 21:44

Hej!

Der findes mange muligheder. Prøv at søge efter det på google - jeg fandt
nedenstående link:

http://www.memtest86.com/

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-03-04 22:55

Tak for svarene..

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 23-03-04 09:53

Jeg ændrede hastigheden på rammene fra Auto til 166 - siden har der
ikke været fejl

Med venlig hilsen
Jesper Hansen