java-installation på Mandrake 10.0
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-03-04 21:11

Hej NG.

Jeg har tidligere haft installeret java på min Mandrake 9.2, men nu er det
hele jo slettet. Hvad værre er, at jeg ikke kan finde ud af at lave det
symbolske link, som er nødvendigt for at mozilla kan finde java-plugin'et.

Jeg har forsøgt google, men er nu gået "død". Hvem kan hjælpe? Jeg har
forsøgt lidt af hvert, f.eks.:

[root@virus j2sdk1.4.2_04]# ln
-s ./jre/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so /usr/lib/mozilla-1.6/plugins/libjavaplugin_oji.so

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Pingvinen

Dato : 22-03-04 21:31

Martin Jørgensen skrev:
> [...]
>
> [root@virus j2sdk1.4.2_04]# ln
> -s ./jre/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so /usr/lib/mozilla-1.6/plugins/libjavaplugin_oji.so

du skal bare logge på som root og starte konqueror og så trække java
linket over i mozilla/plugin så virker det

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-03-04 22:00

Martin Jørgensen skrev i -dk.edb.system.unix:

> [...]
>
> [root@virus j2sdk1.4.2_04]# ln
> -s ./jre/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so
> /usr/lib/mozilla-1.6/plugins/libjavaplugin_oji.so

http://milli.dk/linux/java

Er godtnok skrevet til Mozilla 1.4, men jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle
virke med 1.6 også,,,

Ivar Madsen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-03-04 10:54

Ivar Madsen wrote:
-snip-
> http://milli.dk/linux/java
>
> Er godtnok skrevet til Mozilla 1.4, men jeg kan ikke se hvorfor det ikke
> skulle virke med 1.6 også,,,

Tak, nu virker det.

BTW: Hvorfor har jeg så mange problemer med fejl-beskeder, efter at have
skiftet til Mandrake 10.0? Når jeg starter knode, skriver den "Sorry -
KDesktop KDEInit could not launch 'contact-knode.sh'.

Når jeg starter KDE skriver den "Error. An error occurred while loading or
saving configuration information for evolution-alarm-notify. Some of your
configuration settings may not work properly"... Og vælger jeg "Details"
står der bl.a.: Failed to contact configuration server; some possible
causes are that you need to enable TCP/IP networking for ORBit, or you have
stale NFS locks due to a system crash.

Derudover:
(Details - 1: IOR file '/tmp/gconfd-martin/lock/ior' not opened
successfully, no gconfd located: Permission denied 2: IOR file
'/tmp/gconfd-martin/lock/ior' not opened successfully, no gconfd located:
Permission denied).

Jeg aner ikke hvad det betyder...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 22-03-04 22:24

Martin Jørgensen wrote:
> [root@virus j2sdk1.4.2_04]# ln -s
> ./jre/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so
> /usr/lib/mozilla-1.6/plugins/libjavaplugin_oji.so

Dur ikke:

lars@lfs-vulkan> mkdir a
lars@lfs-vulkan> cd a
lars@lfs-vulkan/a> mkdir b
lars@lfs-vulkan/a> touch c
lars@lfs-vulkan/a> ln -s ./c b
lars@lfs-vulkan/a> ll b
totalt 0
lrwxrwxrwx 1 lars user 3 mar 22 22:20 c -> ./c
lars@lfs-vulkan/a> cat b/c
cat: b/c: For mange niveauer med symbolske lænker
lars@lfs-vulkan/a>

Så lad være med at bruge relativ stiangivelse i et symbolsk link.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-03-04 10:49

Lars Kongshøj wrote:

> Dur ikke:
>
> lars@lfs-vulkan> mkdir a
> lars@lfs-vulkan> cd a
> lars@lfs-vulkan/a> mkdir b
> lars@lfs-vulkan/a> touch c
> lars@lfs-vulkan/a> ln -s ./c b

hmm. Du beder den lave et link i det nuværende bibliotek med navnet c, som
skal linke til b???

> lars@lfs-vulkan/a> ll b
> totalt 0
> lrwxrwxrwx 1 lars user 3 mar 22 22:20 c -> ./c

Hvorfor står der totalt 0? Og tilsidst burde der vel stå b -> ./c ???

> lars@lfs-vulkan/a> cat b/c
> cat: b/c: For mange niveauer med symbolske lænker
> lars@lfs-vulkan/a>
>
> Så lad være med at bruge relativ stiangivelse i et symbolsk link.
Ok. Jeg troede bare at den indsatte den fuldstændige sti...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Kent Friis

Dato : 23-03-04 18:09

Den Tue, 23 Mar 2004 10:49:00 +0100 skrev Martin Jørgensen:

>hmm. Du beder den lave et link i det nuværende bibliotek med navnet c, som
>skal linke til b???

Nej, han beder den lave et link til "./c", som skal ligge i dir'et b.
Linket vil komme til at hedde c, da der ikke er angivet et navn.

>Ok. Jeg troede bare at den indsatte den fuldstændige sti...

Nope, til det bruger man $(pwd)/jre/plugin...

Mvh
Kent

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-03-04 18:44

Kent Friis wrote:
-snip-
> Nej, han beder den lave et link til "./c", som skal ligge i dir'et b.
> Linket vil komme til at hedde c, da der ikke er angivet et navn.

Nåhja, det giver bedre mening.

> Nope, til det bruger man $(pwd)/jre/plugin...

Fedt. Så har jeg lært noget nyt idag

mvh.
Martin Jørgensen