Linieskift i ASP og Begrænsning på 20???
Fra : Anders Nielsen

Dato : 22-03-04 21:08

2 spørgsmål:

1. nogen der kan forklare mig hvordan man lave sådan at når man
skriver noget tekst, så sætter ASP selv <br /> koden ind i
databasen, altså et linieskift uden at brugen skal skrive kode?

2. skal lave et bookingsystem, hvor det skal være sådan at når
der er 20 brugere der har tilmeldt sig så skal muligheden for at
booke sig på forsvinde, jeg har tænkt i diverse if koder, men kan
ikke finde frem til noget brugbart nogen der har et forslag?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 21:58

On Mon, 22 Mar 2004 20:08:14 +0000 (UTC), Anders Nielsen
<anders_b_n@hotmail.com> wrote:

>1. nogen der kan forklare mig hvordan man lave sådan at når man
>skriver noget tekst, så sætter ASP selv <br /> koden ind i
>databasen, altså et linieskift uden at brugen skal skrive kode?

Prøv at læse her. http://www.asp-faq.dk/article/?id=3

Du fanger linieskift når du har læst fra database og "oversætter" dem
til <BR>. Så hvis du har et tekstfelt i din database, lader du være
med at gøre noget når du gemmer, men efter du har læst.

> [...]
>booke sig på forsvinde, jeg har tænkt i diverse if koder, men kan
>ikke finde frem til noget brugbart nogen der har et forslag?

Det kan laves på flere måder. Men umiddelbart kan du nemt gøre det ved
at sige:

select count(booknr) from bookings og så lave en if sætning der
checker om count(booknr) er <20 så giv mulighed for en ny bookning.

(skift selv felt og database ud med det som dine hedder).

Det var sådan lige en beskrivelse uden at gøre din kode færdig. Men
prøv dig frem med ovenstående og spørg hvis du sidder fast igen.

Mvh. Brian

--
http://www.brinch.it - Life of Brian
Hent Webgallery V3 her.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 23-03-04 10:37

> select count(booknr) from bookings og så lave en if sætning der
> checker om count(booknr) er <20 så giv mulighed for en ny bookning.

Jo tak, de tanker der har jeg gjort mig, men kan ikke få formuleret det
rigtigt i koden, kan du ikke prøve at lave et eksempel med koden, så kan
jeg nok nemmere sætte mig ind i det!

På forhånd tak.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 13:01

On Tue, 23 Mar 2004 09:37:28 +0000 (UTC), Anders Nielsen
<anders_b_n@hotmail.com> wrote:

>Jo tak, de tanker der har jeg gjort mig, men kan ikke få formuleret det
>rigtigt i koden, kan du ikke prøve at lave et eksempel med koden, så kan
>jeg nok nemmere sætte mig ind i det!

strSQL = "SELECT COUNT(BookID) AS Antal FROM Bookings"
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
IF rs("Antal") < 20 THEN
response.write "Du må gerne booke."
ELSE
response.write "Der er booket 20 allerede"
END IF

Måske skal der rettes lidt. Men du burde kunne komme videre med
ovenstående.

Mvh. Brian