Ny CPU og bundkort til 1000,- - Intel elle~
Fra : Thom/-\\s

Dato : 22-03-04 18:36

Jeg skal købe et bundkort og en CPU til opgradering af knægtens maskine, han
har kr. 1000,- at gøre godt med. Får han den bedste ydelse hos Intel eller
AMD? Det skal købes hos SHG.dk

Jeg har kigget på:

ASRock P4VT8+ VIA PT800 til en Celeron 2.4
ASRock K7S8X 3.0 SIS746FX til en AMD Athlon Barton XP 2500+/333

Bundkortet skal have indbygget LAN og skal ikke køre parvis RAM, ellers er
der ikke nogen krav til kortet.

Det skal bruges til at spille lidt på (ved godt at det ikke er optimalt men
det er forhåbentlig bedre end den Duron 800 han har nu) og til at gå på
nettet med. Hvilken af de to ovenstående kombinationer giver den bedste
ydelse, eller er der en tredje mulighed indenfor kr. 1000,-?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-03-04 18:55

On 2004-03-22, Thom/-\s <> wrote:
> [...]
>
> Jeg har kigget på:
>
> ASRock P4VT8+ VIA PT800 til en Celeron 2.4
> ASRock K7S8X 3.0 SIS746FX til en AMD Athlon Barton XP 2500+/333

AMD maskinen vil løbe i cirkler rundt om Celeronen!!

Thomas

Fra : KH

Dato : 23-03-04 20:55

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> AMD maskinen vil løbe i cirkler rundt om Celeronen!!

Den er måske forvirret?

"Rigtige mænd overclocker aldrig, de har råd til en Intel-CPU".

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-03-04 00:26

In article <406095ff$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
$Bill@microsoft.com says...

> Den er måske forvirret?

Nej, den har overskud af tid for at løse samme opgave.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 24-03-04 08:43

On 2004-03-23, KH <$Bill@microsoft.com> wrote:

> Den er måske forvirret?

*LOL*. Det skulle da så være forvirret over at celeronen
ikke kommer ud af stedet.

Thomas

Fra : Leony

Dato : 22-03-04 18:58

In news:405f2418$0$267$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Thom/-\s typed:

> Jeg skal købe et bundkort og en CPU til opgradering af knægtens
> maskine, han har kr. 1000,- at gøre godt med. Får han den bedste
> ydelse hos Intel eller AMD? Det skal købes hos SHG.dk

Hvis det skal være den bedste pris/ydelse, så skal du helt klart kigge
efter AMD.

> ASRock K7S8X 3.0 SIS746FX til en AMD Athlon Barton XP 2500+/333

Klart det bedste valg.

Husk køler, hvis ikke CPU er box modellen (SHG har en Spire Whisperrock
IV til 109 kr - glimrende valg).
Har knægten DDR-RAM? Ellers så må du give ham en tidlig julegave.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Thom/-\\s

Dato : 22-03-04 19:19

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> IV til 109 kr - glimrende valg).
> Har knægten DDR-RAM? Ellers så må du give ham en tidlig julegave.

Det er box modellen jeg har kigget på, så der følger køler med. Da jeg smed
den i indkøbskurven hos SHG.dk (har ikke bestilt noget endnu) kom der en
advarsel om at AMD cpu'er er meget vanskelige at montere, og selv om man har
monteret Intel cpu'er så kunne man ikke selv montere en AMD, hvor meget er
der om snakken? Jeg havde ikke forestillet mig at skulle tage det hele med
en IT mand for at få det monteret ...

Jeg har fundet 512 MB ddr ram til ham, så der burde han være dækket ind.

Fra : Brian Lund

Dato : 22-03-04 19:30

> [...]
> der om snakken? Jeg havde ikke forestillet mig at skulle tage det hele med

Hvis du ellers bare vender den rigtigt, og dit temperement ikke er til at
trykke med 60 kg når den ikke liiige vil på, skulle det ikke være noget
problem at montere den...

Det er ikke lykkedes for mig at knuse kernen på nogen af mine AMD
Athlon/Duron'er endnu (Har heller ikke prøvet på at gøre det med vilje;))...

Så bare vær lidt forsigtig!

Brian

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 22-03-04 19:56

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
hvor meget er

> Hvis du ellers bare vender den rigtigt, og dit temperement ikke er til at
> trykke med 60 kg når den ikke liiige vil på, skulle det ikke være noget
> problem at montere den...

Husk at man altid skal aflede sig selv for statisk elektricitet (rør ved en
radiator med jordforbindelse) før man rør noget som helst hardware! Jeg ved
ikke om du vidste dette, men så ved du det ihvertfald nu :)

Mvh. Simon

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-03-04 22:40

In article <405f2e2f$0$270$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Thom/-\\s"
<flash4 it.invalid> says...

> Det er box modellen jeg har kigget på, så der følger køler med. Da jeg smed

WhisperRock IV har et lavt støjniveau og køler rigtigt godt.

> den i indkøbskurven hos SHG.dk (har ikke bestilt noget endnu) kom der en
> advarsel om at AMD cpu'er er meget vanskelige at montere, og selv om man har

AMD'erne i sig selv er ikke vanskelige at montere. Og hvis du vælger en
WhisperRock får du heller ikke problemer med at sætte det hele sammen.
Denne køler er lettere at montere end boxed-blæseren på en PII.

> der om snakken? Jeg havde ikke forestillet mig at skulle tage det hele med
> en IT mand for at få det monteret ...

Med WhisperRock IV er det nu heller ikke nødvendigt. Jeg ved at Leony
også har gode monteringserfaringer med denne køler.

Fra : Leony

Dato : 22-03-04 23:47

In news:MPG.1ac97b81d8325b83989f5f@dtext.news.tele.dk,
Jesper G. Poulsen typed:

> Med WhisperRock IV er det nu heller ikke nødvendigt. Jeg ved at Leony
> også har gode monteringserfaringer med denne køler.

Jeps, den er virkelig behagelig.
Jeg er ret sikker på, at alle kan montere den køler uden at ødelægge
noget.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-03-04 23:54

In article <4%J7c.126603$jf4.6889021@news000.worldonline.dk>,
leonyremovethis@tiscali.dk says...

> Jeps, den er virkelig behagelig.

Og derfor får jeg ikke koldsved, når jeg imorgen skal ha' min af for en
stund (ny CPU)

> Jeg er ret sikker på, at alle kan montere den køler uden at ødelægge
> noget.

Jeg gider ikke engang at pille motherboardet ud af maskinen, når der
skal skiftes CPU (der skal ikke presses, skubbes og mases).

Fra : phg1

Dato : 23-03-04 00:56

"Jesper G. Poulsen" skrev d. 22-03-04 23:54 dette indlæg :
> [...]
>
> Jeg gider ikke engang at pille motherboardet ud af maskinen, når der
> skal skiftes CPU (der skal ikke presses, skubbes og mases).

man kan også købe en af de der kobberskiver og lægge oven på cpuen det
skulle også hjælpe men ellers plejer jeg lige at have en hånd på
køleprofilen når jeg klipser den på.

http://www.kandu.dk/