Opbevaring af fluebindingsmaterialer...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-03-04 17:09

Hej allesammen.

Jeg har et 'lille' pladsproblem.

Jeg har igennem de sidste 5-10 år efterhånden fået samlet mig en anselig
samling fluebindingsmaterialer.
Alle disse materialer er pakket i æsker, poser, mapper og en enkelt
skuffereol a lá dem man kan købe i Silvan.
Se, det er jo også godt nok, men:
Det ville unægtelig være en hel del nemmere, hvis der fandtes en bare
nogenlunde enkelt løsning til at holde styr på hele molevitten.
En del af problemet er at det også skal kunne være mobilt, dvs. det skal
kunne medtages rimeligt hurtigt og nemt med bil/bus/tog/cykel/mc.
Hvordan pokker ordner jeg det bedst, så ihvertfald en del af det kan
medtages til evt. klubaftener med fluebinding og demonstrationer o. lign.?
Jeg er godt klar over at det hele nok ikke lige kan medbringes.
Jeg vil blive rigtig glad for evt. egne erfaringer og ideer mht. hvorledes
jeg kan løse mit pladsproblem både transportmæssigt og hjemme, da jeg er ved
at få fnidder af rodet.
Det samme gælder fluerne, som jeg efterhånden også har en del af.
Godt nok ryger der en del til venner og bekendte, men jeg vil gerne kunne
opbevare resten bare nogenlunde samlet, og ikke spredt i diverse små
flueæsker.
Findes der større/store flueæsker til større samlinger?
Og findes der gennemsigtige plasticrør, man kunne bruge til de lange
fjer/haler o.lign.?

På forhånd tak for enhver hjælp!

Venlig hilsen

Aragorn_DK - p.t. i en overfyldt 1 1/2 værelses!

--
=================
www.welles.dk

Fra : TINO PEDERSEN

Dato : 24-03-04 18:54

> [...]
>
> På forhånd tak for enhver hjælp!
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK - p.t. i en overfyldt 1 1/2 værelses!

Jeg kan muligvis hjælpe dig med opbevaring af fluerne, idet jeg selv
fremstiller store flueæsker i
maghoni, med sortskum indlæg i låget og med rum inddeling i bunden.
De kan tage mange fluer !!!!!.
Mål ca 25 x 26x5.
De er absolut i orden.
Hvis du er intereseret må vi finde en pris.

Mvh Myggen.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-03-04 22:18

"TINO PEDERSEN" <t-mygind@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Mål ca 25 x 26x5.
> De er absolut i orden.
> Hvis du er intereseret må vi finde en pris.

Davs Myg.

Er det sådan at du kunne sende mig nogle billeder og en pris-ide?
Jeg er ihvertfald nysgerrig.

Venlig hilsen

Aragorn_DK - aragorn@welles.dk

--
=================
www.welles.dk

Fra : MVH

Dato : 30-03-04 07:02

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> wrote in message news:<405f1070$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

Hej Aragorn
Jeg har samlet det meste af mit fluebindingsmateriale i ringbind med
plastlommer. De findes i flere forskellige typer og str.

mvh Morten

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-03-04 06:04

"MVH" <darfi_vester@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg har samlet det meste af mit fluebindingsmateriale i ringbind med
> plastlommer. De findes i flere forskellige typer og str.

Hej Morten.

Det plejer jeg også at gøre, men da jeg er ved at få fnidder af at siderne
skvatter skævt sammen, uanset om lommerne er overfyldte eller ej, så ledte
jeg efter et andet alternativ.
Men tak for tippet ihvertfald.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

Fra : Robert Piil

Dato : 30-03-04 10:00

Mon, 22 Mar 2004 17:09:09 +0100, skrev "Aragorn Elessar"
<aragorn@welles.dk>:

>Jeg har et 'lille' pladsproblem.

Jeg samlede en hel del links, da jeg selv stod for at finde en løsning.
Det meste er dog større møbler, men muligvis kan du finde inspiration i
noget af det alligevel. Fx
http://www.thetroutfitter.com/catalog/flytying/workstation1.html eller
http://www.masterpiece-woodworks.com/cat1_1.htm

Linkene og diverse hjemmelavede løsninger (ikke af mig) har jeg samlet
http://piil.org/flytying der er på engelsk.

Selv har jeg endnu ikke fundet en god (og billig) måde at kombinere
pladsmangel, fluebinding og et nogenlunde harmonisk familieliv på.
--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 31-03-04 03:02

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> wrote in message

> [...]
>
> Selv har jeg endnu ikke fundet en god (og billig) måde at kombinere
> pladsmangel, fluebinding og et nogenlunde harmonisk familieliv på.

Hej Robert, og mange tak for de gode links.

Jeg kikkede lidt på din hjemmeside med billederne af de forskellige
fluebinderes arbejdsborde, og det der nok kommer nærmest noget der ligner
mit rod, bliver sgisme' nok Hooked's Workplace...hvordan pokker jeg så får
plads til det, så det kommer til at se pænt ud, se det skal jeg så lige have
regnet lidt på...hm, Ikea kunne være en løsning.
De to andre links til de amerikanske sider med work stations er også gode,
der er inspiration til ønskesedlen/hobbyrummet.
Det *ser* ikke pænt ud, når materialerne står stablet op ved bordet i grimme
plastickasser og -tønder, så der er absolut gode ideer at hente der!
Tak for det da!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--