BreadCrumb
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-03-04 10:56

Hej NG

Jeg har lavet et par testsider med breadcrumb, men på ingen af siderne er
jeg 100% tilfreds med udskriften på siden.

På begge sider er den aktuelle asp-kode vist på siden.

www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/bc.asp ville jeg gerne have
teksten 'www.hjemmesideskolen.dk' udskiftet med ordet 'Forsiden' og med et
link til forside.asp i root. Det ville heller ikke skade, om jeg før listen
kunne få ordene 'Du er her: ' puttet ind.

www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/bc2.asp ville jeg gerne have
listen afsluttet med det aktuelle dokument.

Hvilken en af de to løsninger, der bedst kan tilpasses mine ønsker, ved jeg
ikke. Jeg skal bare bruge én, der er tiptop.

Jeg har ledt højt og lavt på nettet efter breadcrumbs. Det eneste, jeg har
kunnet finde og som gav tilfredsstillende udskrift, var baseret på
javascript, hvilket jeg gerne vil undgå at bruge til navigation.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-03-04 22:54

Erik Ginnerskov wrote:
> [...]
> med et link til forside.asp i root. Det ville heller ikke skade, om
> jeg før listen kunne få ordene 'Du er her: ' puttet ind.

Dvs. der altid skal stå forsiden efter fulgt af URL'en hvor skråstreger er
udskiftet med " - " og filendelses på filen er fjernet, det ville jeg
umiddelbart
gøre sådan her:

<%
arrPieces = Split(Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") ,"/")

For i = 0 to (UBound(arrPieces) - 1)
If i <> 0 Then
Response.Write(arrPieces(i) & " - ")
Else
Response.Write("Forsiden - " & arrPieces(i))
End If
Next
strFilename = arrPieces(UBound(arrPieces))
Response.Write(Left(strFilename, InStr(strFilename, ".") - 1))
%>

--
Jakob Andersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-03-04 00:15

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> skrev

> [...]
> Next
> strFilename = arrPieces(UBound(arrPieces))
> Response.Write(Left(strFilename, InStr(strFilename, ".") - 1))

:(
Der er ikke links på de listede elementer.

Jeg har i øvrigt selv fået www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/bc2.asp
til at fungere som ønsket. Løsningen er skrevet på siden.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-03-04 00:47

Erik Ginnerskov wrote:
> Der er ikke links på de listede elementer.

Okay, det havde jeg ikke lige lagt mærke til var et krav. Hvis du ik er
tilfreds med
den løsning du har fundet nu må du jo sige til så må jeg lige kode lidt mere

--
Jakob Andersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-03-04 21:44

"Jakob Andersen" <jakob@intellect.invalid> skrev

> Okay, det havde jeg ikke lige lagt mærke til var et krav.

Det var ellers implementeret på den side (bc.asp)

> Hvis du ik er tilfreds med
> den løsning du har fundet nu må du jo sige til så må jeg lige kode lidt
mere

Takker for tilbudet, men nu er det lige meget. Jeg har fået den anden side
til at fungere og har indsat funktionen på alle sider.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin