Trådløs 128bit WEP kryptering - Sikker?
Fra : Michael H. Madsen

Dato : 22-03-04 01:25

Hej NG.

Hvis man køre med 128bit WEP kryptering på et trådløst netværk er det så
sikkert nok? Kan det brydes og hvor nemt vil det så være? Har hørt at det
kan gøres på 5 min, er der noget om det?

Og hvorfor skulle man så kunne køre 256bit på nogle kort hvis ikke det var
rimelig "nemt" at bryde 128bit.

Mvh. Michael.

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 22-03-04 01:43

Fandt selv svar på det. Det ihvertfald ikke spor sikkert. Men dog bedre end
ingen ting.

Michael.

Fra : Ingolf

Dato : 22-03-04 13:08

> [...]
> kan gøres på 5 min, er der noget om det?
>
> Og hvorfor skulle man så kunne køre 256bit på nogle kort hvis ikke det var

INTET er sikkert inden for EDB-verdnen..

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 23-03-04 10:07

Jo for det der var HELT SIKKERT et fuldstændigt værdiløst svar (ligesom
dette)

Fra : Jesper Krogh

Dato : 23-03-04 10:09

I dk.edb.sikkerhed, skrev Michael H. Madsen:
> [...]
> kan gøres på 5 min, er der noget om det?
>
> Og hvorfor skulle man så kunne køre 256bit på nogle kort hvis ikke det var

http://airsnort.shmoo.com/

AirSnort requires approximately 5-10 million encrypted packets to be
gathered. Once enough packets have been gathered, AirSnort can guess the
encryption password in under a second.

Så vil det vel afhænge af trafikken på dit net om hvor lang tid det
tager at salme 5-10 millioner pakker.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Jabber - Det eneste instant messaging system der sikrer DIT privatliv.

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-03-04 10:13

Jesper Krogh <jesper@krogh.cc> writes:

> Så vil det vel afhænge af trafikken på dit net om hvor lang tid det
> tager at salme 5-10 millioner pakker.

Der findes måder at få netværket til at spytte pakker ud der
potentielt er brugbare (altså tæller med i de 5-10 millioner). Det
kræver at man kan sende rå pakker.

--
Peter Makholm | I laugh in the face of danger. Then I hide until
peter@makholm.net | it goes away

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 24-03-04 00:11

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> wrote in message

> [...]
> ./Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
> Jabber - Det eneste instant messaging system der sikrer DIT privatliv.

Skummelt. Takker for oplysningen.

Michael.