MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows 2000 Pro mister Internet forb. eng~
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 21-03-04 17:22

Jeg har en Windows 2000 Pro UK installeret på en HP workstation som sidder i
et netværk med en Zywall 1 adsl router/firewall hvor en 512 KB ADSL
forbindelse er koblet til.

Til tider virker internettet på den pågældende maskine ikke, og det kræver
en genstart af den før det virker igen. Når det sker virker internettet på
de andre maskiner som sidder i netværket.

Maskinen har den seneste Service Pack installeret og der kører Norton
Corporate Antivirus som opdateres dagligt og scannes ugentligt. Det er blot
en kontor maskine som bliver brugt til lidt Office og regnskab, der er ikke
installeret alt muligt mærkligt på den og den bliver ugentligt scannet
Adaware pro.

Der køres med statiske IP adresser i netværket.

Jeg ved ikke hvor jeg skal starte henne, for jeg ved ikke hvad der kan være
galt, nogen der evt. kan hjælpe mig? Jeg vil nødigt til skulle reinstallere
Windows da regnskabs programmet er svært at få op at køre igen.

På forhånd tak.

--
Husk at fjerne "FJERN" fra min mail adresse.

Fra : Sander

Dato : 21-03-04 18:28

Ved ikke om det også gælder 2000 ??????????????????????

Fejlrettelse bremser Windows XP

Hvis pc'en med Windows XP pludselig er blevet frygtelig langsom, kan det
skyldes en fejlrettelse fra Microsoft.
Af Henrik Bendix Pedersen

For en uges tid siden kom den seneste fejlrettelse fra Microsoft. En svaghed
i kernen af Windows NT 4, 2000 og XP betyder, at en ondsindet bruger kan få
rettigheder, der gør det muligt at afvikle kode på systemet. Fejlen betegnes
som vigtig, men en angriber skal dog have fysisk adgang til at logge sig på
en klient eller en terminal for at udnytte sikkerhedshullet.

ANNONCE:
Nu har det vist sig, at fejlrettelsen kan få en pc med Windows XP til at
blive meget langsom. Efter installation af rettelsen har en del brugere
oplevet, at systemets ydelse er faldet drastisk.

Hvis man har indstillet pc'en til at hente fejlrettelser automatisk, har man
sandsynligvis installeret rettelsen, hvis man har været på nettet inden for
den seneste uge. Hvis man har oplevet problemer i den forbindelse, er
løsningen at afinstallere rettelsen, der har nummer 811493. Det gøres via
Kontrolpanel, Tilføj/fjern programmer.

Når Windows XP senere spørger, om fejlrettelsen skal installeres igen, skal
man sørge for at svare nej. Dermed gør man selvfølgelig pc'en sårbar for
angreb, men hvis man er den eneste bruger med adgang til pc'en, er det ikke
det store problem.

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 21-03-04 18:51

Den installerer MS updates automatisk og tjekkede igår manuelt og der var
ingen, men ellers tak for svaret

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-03-04 18:51

"Sander" <REMOVENoller@webspeed.dkREMOVE> skrev :

>Hvis man har oplevet problemer i den forbindelse, er
>løsningen at afinstallere rettelsen, der har nummer 811493. Det gøres via
>Kontrolpanel, Tilføj/fjern programmer.

Den er da fejlrettet for lang tid siden.

Fut: news:dk.edb.system.ms-windows, hvor svar herpå bringes.

Læs gerne http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html.
--
Knud

Fra : Sander

Dato : 22-03-04 20:24

Ikke til xp.

Sander.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-03-04 21:25

Jo da, et par dage efter originalen kom ud, kom den rettede version.

On Mon, 22 Mar 2004 20:24:09 +0100, "Sander"

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-03-04 10:31

In article <405f3d58$0$446$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
REMOVENoller@webspeed.dkREMOVE says...

> Ikke til xp.

Kan du ikke citere korrekt, istedet for det der pjat?
Se her hvordan man gør:

Diskussionen tager vi i dk.admin.netikkete, så der er sat FUT dertil.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen