Netbios spørgsmål ?
Fra : SpookiePower

Dato : 21-03-04 15:15

Jeg har i min XP pro opsætning, set at NetBios er sat til standard.
Her står der bla - Hvis der bruges en statisk IP adresse, skal
NetBios aktiveres over TCP/IP.

Jeg har en statisk IP adresse, så vil det sig at NetBios er slået til ?

Som jeg kan forstå det, så gør NetBios det, at man kan overføre
filer, dele printer mellem to computere på samme netværk. Jeg har
ikke to computere, så jeg kan vel godt deaktivere NetBios, hvis jeg
da ellers har forstået det rigtig ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-03-04 15:24

SpookiePower skrev:

>Jeg har i min XP pro opsætning, set at NetBios er sat til standard.
>Her står der bla - Hvis der bruges en statisk IP adresse, skal
>NetBios aktiveres over TCP/IP.

Det forstår jeg ikke. Jeg er på nettet med en 'ren' TCP uden
delinger eller supplerende protokoller af nogen art. Jeg har
flere gange netop kæmpet en brav kamp med Windows 98 og fluebenet
til netBIOS som den sætter hvis man et øjeblik kikker væk eller
drikker kaffe (læs: hvis man i øvrigt ændrer indstillinger i sin
netopsætning).

>ikke to computere, så jeg kan vel godt deaktivere NetBios, hvis jeg
>da ellers har forstået det rigtig ?

Ja.

PT har jeg (desværre) dynamisk IP, men jeg havde samme
protokolopsætning da den var fast.

--
Bertel

Fra : SpookiePower

Dato : 21-03-04 16:15

> [...]
> til netBIOS som den sætter hvis man et øjeblik kikker væk eller
> drikker kaffe (læs: hvis man i øvrigt ændrer indstillinger i sin

Helt præcist står der ved det 3 muligheder jeg har -

Standard : Brug NetBIOS indstilling fra DHCP-serveren. Hvis der
bruges en statisk IP-adresse, eller hvis DHCP-serveren ikke angiver
NetBIOS indstillingen, skal NetBIOS aktiveres over TCP/IP

Aktivere NetBIOS over TCP/IP

Deaktivere NetBIOS over TCP/IP

Jeg har valgt at deaktivere NetBIOS....Burde det ikke være godt nok ?

Fra : emj

Dato : 21-03-04 16:33

On Sun, 21 Mar 2004 16:14:59 +0100, "SpookiePower"
<boxjunk2600@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Aktivere NetBIOS over TCP/IP
>
>Deaktivere NetBIOS over TCP/IP
>

>Jeg har valgt at deaktivere NetBIOS....Burde det ikke være godt nok ?

Du skal bare droppe alt andet end TCP/IP.
Se tre muligheder du omtaler er til brug for folk, som kører private
netværk og som har brug for at have " Klientprogram til Microsoft
netværk" aktiveret.
Du har ikke brug for andet end TCP/IP, når du kun er din egen PC.
Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 21-03-04 16:04

On Sun, 21 Mar 2004 15:14:44 +0100, "SpookiePower"
<boxjunk2600@hotmail.com> wrote:

>Jeg har en statisk IP adresse, så vil det sig at NetBios er slået til ?

Du har kun brug for at have flueben ved "Internetprotokol TCP/IP"

Du har intet at bruge Klientprogram til Microsoft netværk
eller fildeling til

Hvis du fjerner de overflødige flueben i din netværksindstilling har
du samtidig fået lukket nogle gevaldigt åbne porte.

Tjek evt dine porte på http://grc.com/zonealarm.htm
Hilsen emj