Gasinstallation
Fra : Martin Kirk

Dato : 21-03-04 15:07

Hej Gruppe
Gasspanden til 2 kg gasflasker med ind og udløb vil stå bedst i det dybe rum
under cockpitbænken, så kan man nemt skifte flasken , her vil udløbet komme
under vandlinjen der nogle forslag til at løse det problem ?

--
FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk
Mosquito 104

Fra : Alf

Dato : 21-03-04 18:46

"Martin Kirk" <M.Kirk@oncable.dk> wrote in message

> [...]
komme
> under vandlinjen der nogle forslag til at løse det problem ?

Her er der lidt om gasinstallationer
http://www.kjoeller.com/gasinstallationer.htm
Hilsen alf

Fra : Martin Kirk

Dato : 21-03-04 19:44

tak alf
jeg kender godt reglerne
1.. Afløbsrør/hul i gaskassen der skal være min. 75 mm over vandlinien.
Rør/hul lysning min. 12,7 mm Ø ved max. 6 kg . gas (tidligere regler). Nu
min. 19 mm ved gasmængder over 6 kg. Der skal være frit fald, afløbet må
IKKE forsynes med ventil eller hane. Ankerbrønden er ofte en god gaskasse.
det der mit problem her er at få afløbsrør/hul så højt op hvis man skal
kunne skift flasken ved at løfte den op af gasspanden, det vil værre nemmer
hvis gasflasken kunne blive sat ind i et skab men hvor dan kan det blive tæt
?
og hvis afløb kommer 75 mm over vandlinien hvordan sikrer man sig så at
kassen ikke bliver fyldt med vand ved kræning, når man sejler for sejl

Fra : Lars Kristensen

Dato : 21-03-04 22:18

Martin Kirk wrote:
> og hvis afløb kommer 75 mm over vandlinien hvordan sikrer man sig så at
> kassen ikke bliver fyldt med vand ved kræning, når man sejler for sejl

Et gæt:
Hvis du sætter kassen et stykke højere end udløbet, kommer der ikke vand
ind ved krængning - altså hvis kassen er tæt. Samme princip som en
flaske på hoved i opvaskebaljen!

- Lars