Checkbox igen igen!
Fra : René Andersen

Dato : 21-03-04 14:55

Hejsa

Jeg skal finde informationer om en checkbox er sat. Jeg vil bruge GetDlgItem
og caste returværdien til en CButton.
Men visual c++ kender ikke CButton. hvad har jeg glemt at include ???

Mvh.
René

Fra : Mogens Hansen

Dato : 21-03-04 15:20

"René Andersen" <_tannic@tele.dk> wrote:

[8<8<8<]
> Men visual c++ kender ikke CButton. hvad har jeg glemt at include ???

Ifølge
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vcmfc98/html/_mfc_cbutton.asp

skal du
#include <afxwin.h>

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bertel K. Brander

Dato : 21-03-04 15:30

René Andersen wrote:
> [...]
> og caste returværdien til en CButton.
> Men visual c++ kender ikke CButton. hvad har jeg glemt at include ???

MSVC++ _skal_ kende CButton, hvis det er en MFC applikation du laver.

Hvis ikke det er en MFC app skal du bruge den version af GetDlgItem
der finder en HWND, denne HWND bruger du så sammen med BM_GETCHECK:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/shellcc/platform/commctls/buttons/buttonreference/buttonmessages/bm_getcheck.asp

Eller du kan bruge SendDlgItemMessage:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winui/WinUI/WindowsUserInterface/Windowing/DialogBoxes/DialogBoxReference/DialogBoxFunctions/SendDlgItemMessage.asp

/b

Fra : René Andersen

Dato : 21-03-04 23:00

> [...]
tform/commctls/buttons/buttonreference/buttonmessages/bm_getcheck.asp

Burde det ikke være sådan her så ?

lResult = SendMessage( (HWND)IDC_DO0, BM_GETCHECK, 0, 0);
if (lResult == BST_CHECKED)
SetDlgItemText(hDlg, IDC_ADRESS,"1");

Det virker nemlig ikke :/

Fra : Bertel K. Brander

Dato : 21-03-04 23:36

René Andersen wrote:

> lResult = SendMessage( (HWND)IDC_DO0, BM_GETCHECK, 0, 0);
> if (lResult == BST_CHECKED)
> SetDlgItemText(hDlg, IDC_ADRESS,"1");
>
> Det virker nemlig ikke :/

IDC_DO0 er sansynligvis ikke en HWND (selv om du caster den), men
en ID dvs et tal. Så du skal bruge:

HWND hWnd = GetDlgItem(MyDlgHWnd, IDC_DO0);
lResult = SendMessage(hWnd, BM_GETCHECK, 0, 0);

Hvor MyDlgHWnd er hWnd for den DialogBox der har check-boxen.

Du kan også bruge:
lResult = SendDlgItemMessage(MyDlgHWnd, IDC_DO0, BM_GETCHECK, 0, 0);

/b

Fra : René Andersen

Dato : 22-03-04 19:07

> [...]
>
> Du kan også bruge:
> lResult = SendDlgItemMessage(MyDlgHWnd, IDC_DO0, BM_GETCHECK, 0, 0);
Jeg takker mange gange.. ny er det endelig lykkedes :))
/René