Advarsel! Nigeriabreve i omløb.
Fra : Eric Klinke

Dato : 21-03-04 14:40

Jeg har modtaget et Nigeriabrev på min e-mailadresse. Det er sendt fra
en person der kalder sig Mr. Kenedy Moli. Hans e-mailadresse er:

mr_kenedy_moli@yahoo.co.uk

Fra : Peter Kruse

Dato : 21-03-04 14:44

"Eric Klinke" <privat@saulpaulus.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jeg har modtaget et Nigeriabrev på min e-mailadresse.

Der er vel ikke meget andet at gøre end at slette det

Venligst
Peter Kruse

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-03-04 16:07

Peter Kruse mumbled his insignificant opinion in:
405d9bdd$0$247$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> "Eric Klinke" <privat@saulpaulus.dk> skrev i en meddelelse

> Der er vel ikke meget andet at gøre end at slette det

Og gå glip af de nemme 20 milliarder $ som venter på en?

PS. Der er også virus, narrefisse og indkrævninger fra told&skat i omløb.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 21-03-04 16:50

Eric Klinke wrote:

> Jeg har modtaget et Nigeriabrev på min e-mailadresse. Det er sendt
> fra en person der kalder sig Mr. Kenedy Moli. Hans e-mailadresse
> er:

Og hvad så? De er *altid* i omløb. De bliver sendt ud hver eneste dag,
året rundt.

--
Niels Callesøe - dk pfy
Bogus virus warnings are spam. Reject them using Postfix:

Fra : Soren Rathje

Dato : 21-03-04 22:41

"Eric Klinke" <privat@saulpaulus.dk> wrote in message
> Jeg har modtaget et Nigeriabrev på min e-mailadresse. Det er sendt fra
> en person der kalder sig Mr. Kenedy Moli. Hans e-mailadresse er:
>
> mr_kenedy_moli@yahoo.co.uk

Hov, ham skal du passe på. Hvis du passer og plejer ham ordentligt så
kan du få lige så meget sjov ud af ham som Shiver Metimbers har fået ud
af sine..

http://www.419eater.com/

-- Søren
(Uden ansvar for skader som følge af latterkramper eller noget andet for
den sags skyld)

Fra : Ingolf

Dato : 22-03-04 11:45

> [...]
> Jeg har modtaget et Nigeriabrev på min e-mailadresse. Det er sendt fra
> en person der kalder sig Mr. Kenedy Moli. Hans e-mailadresse er:

Modtog selv et Nigeriansk breav for en del måneder siden. Men jeg var noget
overrasket over at det var en advokat (ifølge hamselv), og for at bekræfte
dette, havde han attachet en farvekopi af sit pas med i mailen. Alt virkede
meget overbevisende, og han kendte endda mit efternavn.. hvilket jeg fandt
mystisk, da min emailadresse ikke indeholder nogle persondata overhovedet.

Det drejede sig om at at man ledte efter arvinger til en person som han
mente jeg var i familie med. og fornyligt var levet dræbt i et flystyrt over
Tyrkiet. Jeg forklarede ham at jeg ingen familie havde i USA eller Afrika.

Det eneste han skulle ha' var en kopi af mit pas, så jeg kunne bekræfte at
jeg var mig.

Og hvis alt gik godt, lå der over 3 mill. US-dollars og ventede på mig.
Må indrømme at pasbilledet han sendte var meget overbevisende, og så ægte
ud.. men jeg kontaktede den Danske Ambassade i Pretoria, gennem email, og
fik bekræftende oplysninger om den påståede advokat, en Hr. Bello Kwami...
han eksisterede ikke.. hans adresse fandtes, men ingen med det påståede navn
fandtes. Ingen Tyrkiske aviser kunne rapportere om nogle flystyrt med døde
til følge inden for det sidste halve år.

Plejer ellers at modtage omkring 10-12 stykker af disse latterlige mails om
dagen, men smider dem altid væk.. men denne med pasbillede var
interressant.. Er der andre der har prøvet lign?

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 22-03-04 12:58

> [...]
> Jeg har modtaget et Nigeriabrev på min e-mailadresse. Det er sendt fra
> en person der kalder sig Mr. Kenedy Moli. Hans e-mailadresse er:

Jeg troede at de havde holdt flyttedag. Den sidste mail jeg fik var fra
Sydafrika.

Iøvrigt har de deres egen konference. Programmet kan ses på:

http://j-walk.com/other/conf/index.htm

Carsten Overgaard