Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Rubler
Fra : Almlund

Dato : 21-03-04 13:57

Jeg har lidt rusikke rubler liggende ca. 1,600,000
fra 1991 og op ,er det noget værd og kan man veksle dem her i danmark.
Alt i papir.
På forhånd tak. Karsten

Fra : Kim Jespersen

Dato : 21-03-04 15:18

Almlund wrote:
> Jeg har lidt rusikke rubler liggende ca. 1,600,000
> fra 1991 og op ,er det noget værd og kan man veksle dem her i danmark.
> Alt i papir.
> På forhånd tak. Karsten

Du må ikke hænge mig op på det, men hvis du er i besiddelse af rubler
fra 1991, så regner jeg ikke med at der er nogen som helst steder
udenfor Rusland hvor du kan få dem vekslet. (Heller ikke hvis det var
Rubler fra 2004).
Der er en grund til at de tidligere Sovjetstater og visse Østeuropæiske
lande ikke ønsker at deres valuta bliver bragt ud af landet og af samme
grund ønsker ingen bank at indestå med den risiko der er i de valutaer.

Jeg ved ikke om Rusland har revurderet deres valuta, ligesom Polen
gjorde med den gamle Svoty. Hvis de har, så kan du ikke engang sælge dem
til Rusland.

Kursen er dog 4,678 Rubler/Kroner. Hvilket vil sige at du er i
besiddelse af Rubler for 342 kroner.

Om de er noget værd som antikviteter ved jeg ikke.

Kim

Fra : Peter Thomsen

Dato : 26-03-04 21:01

"Kim Jespersen" <kim.jespersen@SwTeObPsSpPeAeMd.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra 1991, så regner jeg ikke med at der er nogen som helst steder
> udenfor Rusland hvor du kan få dem vekslet. (Heller ikke hvis det var

Jo, var de fra 2004 kunne du godt, selvom de ikke må udføres. Men man kan
ikke få rubler fra '91 vækslet i Rusland.

> Der er en grund til at de tidligere Sovjetstater og visse Østeuropæiske
> lande ikke ønsker at deres valuta bliver bragt ud af landet og af samme
> grund ønsker ingen bank at indestå med den risiko der er i de valutaer.

sludder

> ... Svoty.

Hedder nu Sloty

--
Regards, yours truly madly
(-: Peter Thomsen

Remove "NOSPAM" if you want to mail me.

Fra : Kim Jespersen

Dato : 27-03-04 02:08

Peter Thomsen wrote:
> [...]
>

> Jo, var de fra 2004 kunne du godt, selvom de ikke må udføres. Men man kan
> ikke få rubler fra '91 vækslet i Rusland.

nå. Jeg tror du skal lære noget om gældssætning omkring fremmedvaluta.
Jeg har gennem de sidste 7 år interesseret mig for østeuropæisk historie
og økonomi og derfor studeret det en del.

> Hedder nu Sloty

Se der er beviset på, at du her i hvert fald ikke ved, hvad du snakker
om. Det ser ud til, for enhver der ikke kender det Polske sprog, at det
staves Sloty, men L'et i Svoty (Sloty, hvis du vil have det stavet
sådan) er nu det Polske L med en streg over, som udtales V.

Fra : LD

Dato : 28-03-04 21:28

> [...]
> staves Sloty, men L'et i Svoty (Sloty, hvis du vil have det stavet
> sådan) er nu det Polske L med en streg over, som udtales V.

Men staves nu generelt Zloty, når man ikke har de rigtige tegn til rådighed.

Zbyszek.

Fra : Harald Jensen

Dato : 22-03-04 21:41

"Almlund" <alm@lund.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lidt rusikke rubler liggende ca. 1,600,000
> fra 1991 og op ,er det noget værd og kan man veksle dem her i danmark.
> Alt i papir.
> På forhånd tak. Karsten

FOREX køber til 0,2068

Fra : Peter Thomsen

Dato : 26-03-04 20:58

"Almlund" <alm@lund.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lidt rusikke rubler liggende ca. 1,600,000
> fra 1991

1) De er godt nok gamle
2) Rublen er blevet devalueret et par gange siden
3) Lyder ulovligt på mange måder.
a) hvordan kommmer man pludsligt i besidelse af 1,6 mio rubler ?
b) det har altid været ulovligt at udføre rubler

Fra : Kim Jespersen

Dato : 27-03-04 02:22

Peter Thomsen wrote:

> [...]
> a) hvordan kommmer man pludsligt i besidelse af 1,6 mio rubler ?
> b) det har altid været ulovligt at udføre rubler

Hvorfor svarer du ikke på mandens spørgsmål?
Er det ulovligt at udføre en devalueret valuta? Hvis du mener ja, så vil
det således være ulovligt at udføre den danske krone? Ja, den er faktisk
devalueret et par gange omkring 70'erne.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-03-04 10:28

On Sun, 21 Mar 2004 13:57:06 +0100, "Almlund"
<alm@lund.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har lidt rusikke rubler liggende ca. 1,600,000
>fra 1991 og op ,er det noget værd og kan man veksle dem her i danmark.
>Alt i papir.
>På forhånd tak. Karsten

Om de overhovedet er noget værd er nok det store spørgsmål,
men det er under alle omstændigheder en overtrædelse af de
russiske valutaregler at udføre dem fra Rusland.

En af de største aktører i Skandinavien på
kontantvalutaområdet er Amagerbanken så hvis det overhovedet
er muligt at få dem vurderet og vekslet, så er det der, men
du skal muligvis kontakte hovedkontoret.

/Knud