bundkort og USB-elspareskinne!
Fra : Saligia

Dato : 21-03-04 11:04

Hej

Jeg har følgendebundkort: Asrock K7S8X

Desuden har jeg en elspareskinne, der er forbundet via USB. Meningen er at
så snart computeren slukker stopper signalet til fra USBen og alt elektronik
der er forbundet skinnen skulle stoppe.
Dette sker ikke med Asrock K7S8X, så bundkortet må fortsætte med at levere
et signal til USB-portene (så snart jeg hiver stikket ud af USB-porten
slukker den strømmen).

Jeg ville spørge om dette eventuelt kunne løses ved at købe et PCI-kort med
USB-udgang, således at signalet ophører når jeg slukker computeren???

Med venlig hilsen
Saligia

PS: Send ikke til min mailbox!

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 21-03-04 11:19

Saligia wrote:
> [...]
> Dette sker ikke med Asrock K7S8X, så bundkortet må fortsætte med at levere
> et signal til USB-portene (så snart jeg hiver stikket ud af USB-porten

Tænder du computeren på powerknappen, eller bruger du wake on keyboard
(eller anden USB-enhed)? Problemet er er kortet understøtter dette, og
derfor er der konstant standby spænding på PS2 og USB-portene, hvis
jumper PS2_USB_PWR1 står på 2&3 - bruger du ikke en sådan funktion, så
flyt jumperen til 1&2, så er problemet sikkert løst.

> Jeg ville spørge om dette eventuelt kunne løses ved at købe et PCI-kort med
> USB-udgang, således at signalet ophører når jeg slukker computeren???

Det vil det nok, men er du lidt fiks på fingerne, så klip USB-stikke af,
og forbind ledningerne til et ledige HDD strøm stik fra strømforsyningen.

Mvh
Thomas

Fra : Morten

Dato : 21-03-04 13:52

Lige en sikkerheds oplysning. En stor del af de USB skinner der har været
solgt er blevt trukket tilbage fra markedet fordi det har vist sig at de kan
kortslutte det der er koblet til dem. Så vidt jeg er orienteret er det kun
el-selkaberne der har nogen der skulle være sikre at benytte.

Morten

Fra : Leony

Dato : 21-03-04 16:25

In news:c3k350$8rp$1@sunsite.dk,
Morten typed:

> [...]
> sig at de kan kortslutte det der er koblet til dem. Så vidt jeg er
> orienteret er det kun el-selkaberne der har nogen der skulle være

Læs evt mere her:
http://www.sparel.dk/article.asp?DocumentID=336

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 21-03-04 16:28

In news:405d6879$0$288$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Saligia typed:

> [...]
> Dette sker ikke med Asrock K7S8X, så bundkortet må fortsætte med at
> levere et signal til USB-portene (så snart jeg hiver stikket ud af

Der er nogle tips til, hvad man kan gøre, hvis computeren ikke slukker
elspareskinnen:
http://www.sparel.dk/article.asp?DocumentID=337

Hvis det stadig ikke virker, så kan du kan gå endnu mere i ekstremerne
og slukke enhederne på kontakten, så havde du også sparet de penge du
har givet ud til en elspareskinne