Postnumre
Fra : bsn

Dato : 21-03-04 11:09

Hej NG
Nogen som kender et link, hvor jeg kan få alle postnumre i Norge og
Sverige..
pft
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-03-04 00:05

bsn skrev:

> Nogen som kender et link, hvor jeg kan få alle postnumre i
> Norge og Sverige..

Sverige er lidt problematisk (det har været oppe et par gange i
gruppen) - man kan hente et program (exe-fil) fra det svenske
postvæsens hjemmeside, men man kan ikke umiddelbart få en datatabel
ud af det.

Norges postnumre kan hentes herfra: <http://epab.posten.no/> (klik
på "nedlastning").
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : bsn

Dato : 22-03-04 13:09

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev >

> [...]
> gruppen) - man kan hente et program (exe-fil) fra det svenske
> postvæsens hjemmeside, men man kan ikke umiddelbart få en datatabel
De vil have en pris på 1600,-kr + moms - jævla svenskara...Norge og Danmark
er gratis.

> Norges postnumre kan hentes herfra: <http://epab.posten.no/> (klik
> på "nedlastning").
Tak, jeg har fået de norske...
Bjarne

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 22-03-04 13:38

bsn wrote:
> Nogen som kender et link, hvor jeg kan få alle postnumre i Norge og
> Sverige..

Jeg ved ikke om der er nogen form for copyright på dataene, eller om man
må videredistribuere, når man har dem (i så fald ville det jo bare kræve
at een person købte den), men jeg prøvede at sende en mail og spørge
postvæsenet i sverige, det her var svaret (jeg går ud fra at det ikke
bare er en cd med programmet, da jeg skrev at jeg ikke kunne bruge det):

Postnummerkatalogen finns på CD och kan beställas från Posten Frimärken.
Den kostar ca 60 sek.
Du kan nå dem på telefon 020-788 788 eller mejladress
kundservice@pf.posten.se

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk