SOHO 77 og TDC Bredbånd... ?
Fra : Kim Nielsen

Dato : 21-03-04 10:55

Jeg har et problem med opsætning af min SOHO 77.
TDC har fortalt mig at hvis jeg bare satte den til DHCP skulle resten
klare sig selv - der er ikke behov for brugernavn og password.

Jeg kan ikke få autokonfigurationen i CRWS til at genkende
forbindelsen.
Det eneste der virker er at routeren kan fortælle mine op/ned
hastigheder.

Er der nogen der kan fortælle hvad jeg skal dressere ATM og Dialer til
???
(evt. nogen der selv kører med ovennævnte konfig og kunne poste en
kopi af deres setup)

På forhånd tak
/Kim

Fra : Hans

Dato : 21-03-04 12:06

"Kim Nielsen" <vildfinger@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ???
> (evt. nogen der selv kører med ovennævnte konfig og kunne poste en

TDC Bredbånd er ethernet, og Soho77 er en ATM router, så jeg tror du
spilder din tid.

/ Hans

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-03-04 14:12

On 21 Mar 2004 01:55:05 -0800, Kim Nielsen wrote:
> [...]
> hastigheder.
>
> Er der nogen der kan fortælle hvad jeg skal dressere ATM og Dialer til

du skal ikke bruge en dialer.

> (evt. nogen der selv kører med ovennævnte konfig og kunne poste en
> kopi af deres setup)

Jeg har ikke adgang til en BB|ADSL - men nedenstaaende vil maaske
virke

interface ATM0
dsl operating-mode auto
no atm ilmi-keepalive
!
interface ATM0.1 point-to-point
ip address dhcp
atm route-bridged ip
pvc 0/101
encapsulation aal5snap
vbr-nrt upstream_bandwidth upstream_bandwidth

Erstat upstream_bandwidth med din upstream bandwidth i kbps, dvs.
hvis du har en 512/128, saa skriver du 128 der.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer