billedebehandling, hvad bruger i ?
Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 21-03-04 10:31

Hej Der,

Jeg er igang med at redesigne en billedebehandlings dimmer jeg har, der
er bygget op omkring ImageMagick.

Men jeg har læst om og set en anden pakke ved navn Netpbm som skulle
kunne det samme som ImageMagick.

Mit spørgsmål er, hvad anbefaler I at man skal bruge ?
Hvad er for / imod begge ?

Eller er det mere et spørgsmål om religion ?

- det er ikke en hindring at de skal installeres, jeg har min egen
server så deeet ;)

--
excuse of the day : Borg implants are failing
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-03-04 14:48

Ulrik Nielsen skrev:

> Jeg er igang med at redesigne en billedebehandlings dimmer jeg har, der
> er bygget op omkring ImageMagick.
>
> Men jeg har læst om og set en anden pakke ved navn Netpbm som skulle
> kunne det samme som ImageMagick.

NetPBM er fortrinsvist til PBM-, PGM, PPM og PAM-formaterne. Hvis man f.eks.
arbejder med JPEG-filer og vil skalere dem, så skal man så vidt jeg husker
først konvertere sin JPEG-fil til PNM-formatet, dernæst skalere det og så
konvertere det tilbage til JPEG. Altså: Brug kun NetPBM, hvis du virkelig
har brug for at arbejde med PBM-, PGM, PPM og PAM-formaterne.

--
- Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/
http://findhim.com/