Problemer med sun ONE ASP og parent direct~
Fra : Timo Jensen

Dato : 21-03-04 10:15

For en god ven er jegved at hjælpe med at installere en ASP baseret shopping
side.
Siden er hostet ved www.surftown.dk der kører Apache, med Sun ONE ASP.

Når man åbner sitet http://www.team-care.dk/comersus/store/default.asp, fås
følgende fejl:
Technical Information (for support personnel)

a.. Error Type:
Active Server Pages, ASP 0131 (0x80004005)
The Include file '../includes/settings.asp' cannot contain '..' to
indicate the parent directory.
/comersus/store/default.asp, line 9

Det virker fint ved min egen host, der kører IIS.

Forslag til forbedringer af scripet modtages gerne *S*

I mellemtiden slås vi videre med at få hendes IIS på XP-Pro tila t virke,
som alternativ til hostning hos surtown.

--
Timo
Aloe-Shop Danmark http://www.mlm-life.com/

Fra : mig@selv.dk

Dato : 21-03-04 11:47

> [...]
> indicate the parent directory.
> /comersus/store/default.asp, line 9
>
> Det virker fint ved min egen host, der kører IIS.

<klip>

Tror nok uden at være 100% sikker, at det er fordi apache ikke kan lide ../
i include filer, hvis der ikke tillades at gå udenfor f.eks. root-mappen,
har selv kæmpet lidt med noget ligende. Har du prøvet at lave en direkte sti
til filen der skal includes. f.eks.

dinhost/websti/root/includes/settings.asp
istedet for kun
.../includes/settings.asp

Min løsning blev at jeg satte rettighederne til system på min webserver i
root-mappen, så der ikke var adgang for andre til en mappe med følsomme data
og inludes blev henvist til denne mappe.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-03-04 23:07

Timo Jensen wrote:
> [...]
>
> a.. Error Type:
> Active Server Pages, ASP 0131 (0x80004005)
> The Include file '../includes/settings.asp' cannot contain '..' to

Et paste af din fejlbesked til google gav følgende hit:

<http://www.comersus.org/forum/displayMessage.asp?mid=9786>

Det kunne du da vist også selv have gjort

--
Jakob Andersen