Delte drev og ingen skraldespand?
Fra : Villy Jensen

Dato : 21-03-04 07:17

Hej Eksperter

Jeg mangler en 'skraldespand'-, 'undelete'- eller en 'salvage'- mulighed,
når jeg har slettet en fil på en anden PC i et delt drev, via
netværksforbindelse.

Hvilket værktøj (og til hvilket OS) kræves, for at få det til at funke? (I
øjeblikket ligger de delte drev på OS:WIN98, men overvejer at opgradere til
WIN2K eller XP)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 21-03-04 09:00

Villy Jensen wrote:
> [...]
> øjeblikket ligger de delte drev på OS:WIN98, men overvejer at opgradere til

Hvis du har mod på at gå i gang med Linux på din server,
kan man dér sætte Samba (som er det program, som stiller
netværksdrev til rådighed for Windows maskiner) op til at
have netop denne facilitet.

Der har man et .recycle directory i roden af hvert
netværksdrev, hvor alle slettede filer havner i.

Man kan så sætte et job op, som en gang i mellem rydder op
i disse directories.

Mogens

--
Mogens Kjær, Dataarkæolog
Email: mk@datamuseum.dk

Fra : Villy Jensen

Dato : 21-03-04 13:33

> [...]
> kan man dér sætte Samba (som er det program, som stiller
> netværksdrev til rådighed for Windows maskiner) op til at

Nej, jeg har ikke mod på Linux, men tak for beskrivelsen!

Jeg kunne måske bruge Novell 4.? (som jeg ikke har erfaringer med) - jeg
husker Novell 3.12 kunne noget LFN, men hvad med max HD størelse?
Umiddelbart er jeg mest til en WIN98/2K/XP løsning til de delte 110 GB

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-03-04 14:55

On Sun, 21 Mar 2004 13:33:14 +0100, "Villy Jensen"
<diy4wd@hotmail.com> wrote:

> [...]
>husker Novell 3.12 kunne noget LFN, men hvad med max HD størelse?
>Umiddelbart er jeg mest til en WIN98/2K/XP løsning til de delte 110 GB
Novell kan, jeg kender dog kun til 5 /6.5. Og der er der ingen
begrændsning på diskene. Prøv at spørge i "dk.edb.netware"
Hvis det er til privat brug vil jeg dog afsætte tiden til linux, det
er ikke så vanskeligt at få til at kører, det kræver dog tid (Sådan er
det med alt nyt)

/Hans