hjælp til win xp netværk
Fra : Hans-Bent Klausen

Dato : 20-03-04 23:09

Jeg har en bærbar med et trådløst netkort (topcom) med tilhørende acces
point, og en stationær med et Realtek netværkskort. De er forbundet med en
netværkshub. Lige meget hvad jeg gør kan jeg ikke få forbindelse mellem dem,
heller ikke med direkte kabel, nogen gange kan de se hindanden men ikke så
jeg kan dele filer osv. Rod drevet på begge pc'er er delt og printeren lige
så. Der er 4 ip adresser til rådighed gennem tdc. Jeg har kørt
netværksguiden mange gange med forskellige kombinationer uden større held.
Internettet fungerer udmærket med begge maskiner på en gang så???????
Musikeren.

Fra : Peter Dzougov

Dato : 21-03-04 22:17

Prøv, at slå Windows firewall fra (det virker hos mig), brug alternativt
Routerens indbyggede Firewall i stedet for.
M.v.h.
Peter

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 04-04-04 13:01

"Hans-Bent Klausen" <bimmers-musik@tdcadsl.dk> skrev:
Sat, 20 Mar 2004 23:09:14 +0100 i dk.edb.netvaerk
> [...]
>point, og en stationær med et Realtek netværkskort. ....
> Lige meget hvad jeg gør kan jeg ikke få forbindelse mellem dem,

Jeg har kæmpet med et tilsvarende problem mellem en stationær og
en bærbar (begge med XP) i månedsvis. Fejlen opstod pludselig
efter et års normal funktion. Mine to maskiner kunne herefter kun
forbindes med Netbeui, men ikke med TCP.

Jeg fik så fat i en tredie PC og ved at afprøve dem alle
indbyrdes fik jeg vished for at fejlen lå i den bærbare.
Jeg har ikke kunnet finde fejlen, enhver fejlsøgning,
opdatering/geninstallation af Windows har været resultatløs.

Til sidst måtte jeg reformatere HD og nyinstallere WinXP helt fra
bunden. Nu virker det hele som det skal.
WindowsXP er uransagelig og uigennemskuelig, jeg er led og ked af
det program.

Erik Helmer Nielsen