MS Windows
briani 27239
Filsammenbrud
Fra : per

Dato : 20-03-04 22:34

Hej igen
Jeg har tidligere skrevet 9.3 vedr. låste filer (avi.)
Der var flere der skrev ud fra den forudsætning at det var et problem
specifikt for avi.filer. Det lykkedes mig aldrig at få filerne gjort
læsbare.
Men nu er det sket IGEN! Og det er ikke avi.-filer!??
En fil blev flyttet fra en pos. til en anden, og så kunne den ikke læses.
3 zipfiler jeg havde downloadet kunne først læses, men umiddelbart efter,
uden at jeg er bevidst om at have gjort noget som helst, kunne de ikke
læses.
Og nu det værste: Jeg prøver på at strukturere mine 2 harddiske så rationelt
som muligt både for at optimere hastigheden og for at sikre backupper. I den
forbindelse har jeg ændret størrelse på harddiskpartitioner (NTFS) vha.
Partition Magic 8.0
Efter at have kørt i 3 timer var alt ok - troede jeg. Nu viser det sig at
flere biblioteker med word- og excel-filer er tømt for filerne, men mapperne
er der stadig.
Jeg fatter ikke en skid.
Er der en eller anden systematisk fejl?
Eller er jeg bare ekstrem uheldig.
Begge mine harddiske (Maxtor 160GB) er nye.

håber at nogen kan finde en løsning så der ikke er flere filer der går bort!

mvh per

Fra : per

Dato : 20-03-04 22:42

"per" <falskadrPer@tiscali.dk
> skrev i en meddelelse news:hN27c.5667$It7.2727@news.get2net.dk...
> I den
> forbindelse har jeg ændret størrelse på harddiskpartitioner (NTFS) vha.
> Partition Magic 8.0
Dvs, resizet alle partitioner på disk1, hvor de omtqlte filer liger/lå,
Disk 2 er slettet og oprettet på ny med en primær partition og 3 logiske
(NTFS).
(tidligere var der 4 logiske).

mvh per

Fra : Billyboy

Dato : 20-03-04 22:51

> [...]
> læsbare.
> Men nu er det sket IGEN! Og det er ikke avi.-filer!??

Hej, jeg har været ude for noget lignende. Her fandt jeg ud af når fileren
blev låst var det fordi indstillingen "Komprimer indhold for at spare
diskplads" var valgt på den eller de mapper hvor nogle eller alle filer var
låst. Jeg havde problemet med alle typer filer ikke nogen specielt.

Måden at løse dette på var at fjeren komprimeringen og herefter ændre
attributterne på filerne.

Jeg fandt aldrig ud af hvorfor komprimeringsfunktionen kun var aktiv på
nogle enkelte mapper. Jeg havde i hvertfald ikke valgt indstillingen. Men
windows eller Microsofts veje er uransagelige.

Mvh
Billyboy

Fra : javist

Dato : 23-03-04 00:10

"Billyboy" <billyboy@somebody.nobody> wrote
> [...]
var
> låst. Jeg havde problemet med alle typer filer ikke nogen specielt.

Nu er den PC, hvor problermerne har været på gået fuldstændig ned, uden at
jeg dog tror at det har noget med de utilgængelige filer at gøre.
Men måske ????
Det virker som om det er strømforsyningen, der er gået død.

Med hensyn til en evt. komprimering, så er det ikke noget jeg hart sat til
, men jeg kan nu heller ikke lige se hvor man kan justere den enkelte mappe
for det. Måske er options for komprimering kun aktive når der fin des
komprimerede foldere?