Hvor mange tænder har en kat?
Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 20-03-04 13:59

Hvor mange tænder har en normal Siameser?

--
Vh

Morten

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 20-03-04 14:23

In article <c3hf7j$ql6$1@sunsite.dk>, Morten Højgaard Roth
<mhroth@ruc.dk> wrote:

> Hvor mange tænder har en normal Siameser?

Samme antal som alle andre katte

Hvilket bør være 6 fortænder, 2 hjørnetænder, 6 kindtænder, 2
"visdomstænder" i overmund, 6 fortænder, 2 hjørnetænder, 4 kindtænder,
2 visdomstænder i undermund. I alt 30 tænder.

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 20-03-04 14:37

Ann Rudbeck skrev:

> Hvilket bør være 6 fortænder, 2 hjørnetænder, 6 kindtænder, 2
> "visdomstænder" i overmund, 6 fortænder, 2 hjørnetænder, 4 kindtænder,
> 2 visdomstænder i undermund. I alt 30 tænder.

Tak. Er de 6 "fortænder" at forstå som 6, der er meget små tænder i forhold
til hjørnetænderne?

Vh

Morten

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 20-03-04 14:51

In article <c3hhes$5fr$1@sunsite.dk>, Morten Højgaard Roth
<mhroth@ruc.dk> wrote:

> Tak. Er de 6 "fortænder" at forstå som 6, der er meget små tænder i forhold
> til hjørnetænderne?

Meeget små, helt forrest, mellem hjørnetændrne. De bruges til at holde
pelsen i orden, og så vidt jeg ved ikke til ret meget andet .-)