Hundeskydning
Fra : Lykke

Dato : 20-03-04 12:22

Hej Jagtkammerater, Jeg har modtaget et blad hvori der står

Citat start
TIL HUNDEEJEREN
Såfremt der træffes løse hunde på vores jagt i Komdrup og Skibsted, vil de
blive skudt og efterladt på pladsen.
Ejerne og Lejerne
Citat slut

Området ligger lidt syd for Aalborg og jeg ved sku ærlig talt ikke hvad jeg
skal sige. Jeg syntes det er et meget råddent signal at udsende, og jeg
håber de mennesker det her drejer sig om, ikke er representivt for
jægerstaben.
Jeg kan lige godt nok se for mig, hvis jeg har nabostykket og en af deres
hunde jagter et stykke anskudt vildt, hvorefter jeg nedskyder deres hund.
Det må jo gælde begge veje.
Jeg syntes de mennesker er total syge oven i bylden.
Er det den moral vi jæger ligger for dagen eller er dette her et
særtilfælde.

Med venlig hilsen
Poul Jacobsen

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 20-03-04 14:14

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in
news:405c2918$0$267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk in dk.fritid.jagt:

> [...]
> Jeg syntes de mennesker er total syge oven i bylden.
> Er det den moral vi jæger ligger for dagen eller er dette her et

Jeg håber da i særdeleshed at det er et særtilfælde, specielt fordi det er
direkte ulovligt. Så vidt jeg ved er reglerne at hvis der træffes herreløse
hunde på ens ejendom / jagtterræn, så skal det meldes til politiet og
annonceres i et lokalt medie, f.eks. avis, inden hunden må aflives.
At det derudover er meget dårlig moral at sende sådan en besked ud kan vi
kun være enige om. Jeg har naturligvis forståelse for at man ikke ønsker
fremmede hunde på sit terræn, men man kan vel formulere det i en ordentlig
tone.

/Søren Hjelholt

Fra : Torben F@rum

Dato : 20-03-04 15:32

Nedskydning af fremmede hunde kan ikke ske generelt, men skal annonceres i
lokalavisen, med en beskrivelse af den/de hunde man ikke ønsker på sin jord.

--
Med venlig hilsen Torben Farum, 9300 Sæby

Hvis du handler på nettet, så tag dig i agt for:
ndesign.dk kurven.dk, Kristoffer Wolfgang Hansen & Jonas2900