IP telefoni over internet og lydkvalitet
Fra : Martin Mathiesen

Dato : 20-03-04 12:02

HEJSA

jeg søger lidt erfaring fra de folk som anvender IP telefoni med en adapter.
Altså "IKKE" et computerprogram, en istedet anvender en almindelig telefon!

Hvordan er lydkvaliteten? Er der ekko? Og hvilke adaptere anvender i? Har
ladet mig fortælle at en 64/64 linje tilbyder mindst lige så god kvalitet
(eller bedre hvis det e rimellem 2 ip telefoni brugere) som en almindelig
telefonlinje.

Får nemlig selv ip telefoni i løbet af næste uge, men derfor vil jeg da
gerne høre om folks erfaringer!

På forhånd tak!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-03-04 12:15

"Martin Mathiesen" <martinSLET@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> (eller bedre hvis det e rimellem 2 ip telefoni brugere) som en almindelig

Det er jeg også interreseret i at vide, men har dog svært ved at ser hvordan
lydkvaliteten kan blive bedre end en alm linie.. Hos mig er lydkvaliteten
rigtig god med alm telefon. Dva ingen støj, ingen jitter, ingen ekko, godt
frekvensspektrum, man kan høre hvad der bliver sagt klart og tydeligt osv.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-03-04 23:29

Hej

> [...]

>(eller bedre hvis det e rimellem 2 ip telefoni brugere) som en almindelig

Jeg benytter IP telefoni via Musimi www.musimi.dk og det fungerer ganske
glimrende, lydkvaliteten adskiller sig ikke fra alm. PSTN telefoni men
er nok lidt ringere end ISDN. Der kan periodisk være lidt ekko, men
formoder at det er noget der kan justeres væk, så indtil videre har det
udelukkende været en positiv oplevelse. Jeg anvender en HandyTone-286
adaptor. - 64/64 kan jeg ikke udtale mig om, bruger pt. en 512/128 forb.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"