Råd til at løse opgaven
Fra : Ukendt

Dato : 20-03-04 08:55

Hej

jeg har 3 tabeller.

kursus

ID Kursusnavn
1 word
2 Exel
3 PowerPoint
4 Access
5 Håndarbejde
6 Strikning

Deltager

ID Navn KursusID
1 Jens 1
2 Jens 2
3 Peter 6
4 Ole 5
5 Jens 3
6 Jens 4

Udd_krav

ID Titel Indhold
1 PC-kørekort ,1,2,3,4,
2 Husmor ,5,6,

Det er sådan at jeg skal finde ud af hvem der har f.eks. PC-kørekort,
Krav til det er at kursus 1-2-3-4 skal tages.
Er der nolge som har en ide til hvordan det skal laves, har rodet med en
del men det duer ikke. Der er ingen fejl i koden, men får ikke den resultat
ud jeg gerne vil have.

På forhånd tak

N9

Fra : Kasper Larsen

Dato : 20-03-04 09:26

"N9" <nospam> skrev i en meddelelse
> Hej

> [...]
Du har da ikke implementeret Indhold som en flerværdiet størrelse, vel ?
Denne skal normaliseres væk :

Udd_krav
ID KursusSerie

KursusSerie
ID Navn
1 PC-kørekort
2 Husmor

KursusSerieIndhold
ID kursus

Dette er bare et hurtigt udkast

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-04 09:48

Hej
Det er rigtig at den ser sådan ud, men jeg vil desvære ikke rør ved kodning
til at ændre de data som sætter indhold ind.
Umiddelbart tanke gang var at split det ad og der efter samme ligne, men jeg
kan ikke lige have den logik tanke i hovedet.
Det skal siges at jeg skal lave det i asp.

N9a

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 21-03-04 17:16

N9 wrote:
> Hej
> Det er rigtig at den ser sådan ud, men jeg vil desvære ikke rør ved
> kodning til at ændre de data som sætter indhold ind.

Men hvis du ikke gør det, så vil du få høvl af enhver anstændig lærer!

Vi taler om at du overtræder den mest grundlæggende regel for relationelle
databaser.

--
Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
You couldn't hope to try for the big stuff, like world peace and happiness,