Netkort / ip konflikt
Fra : Tommy Jensen

Dato : 20-03-04 08:02

Jeg forsøger at sætte et nyt netkort i min server og bruge samme IP
adresse som det gamle brugte.

Det går ikke så godt. Til at starte med fjernede jeg bare det gamle og
satte det nye i. Derefter installerede jeg driveren til det nye, det
gik også meget godt jeg fik dog en besked om at der var et skjult
netkort som enten ikke sad i maskinen eller ikke virkede som havde
samme IP.

Til at starte med ignorede jeg dette - dumt.... Men alt så ud til
at køre fint. Men lige pludeselig var der nogle af mine websites på
serveren der ikke svarede mens andre virkede fint.

Jeg tog det nye kort ud og satte det gamle tilbage og alt virkede helt
uden problemer.

Så har jeg prøvet at sætte begge kort i, ændre IP adresse på det gamle
hvorefter det nye fik den adresse det skulle men stadig fungerer det
ikke.

Nu har jeg så slettet alle keys i registry der havde noget med det
gamle netkort at gøre, lukkede ned og tog det gamle kort ud. Men det
virker stadig ikke. Der er een key i registry jeg ikke får lov til at
slette selv om det gamle kort at taget ud, den ligger under

HKEY\LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\ENUM\PCI\VEN_??????\3456345

Jeg er logget på som administrator.

Selv nu hvor det gamle kort er ude, det nye er konfigureret med en ny
IP adresse virker nogle sites ikke. Jeg har checket IIS og der er
ingen der er bundet til den gamle IP adresse.

Hvad dælen gør jeg nu?

MVH Tommy

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-03-04 08:52

In article <r7qn5092cq4bdbms40ffc4off1921idmfh@4ax.com>,
toj@worldonline.dk says...

> Hvad dælen gør jeg nu?

I dk.edb.system.ms-windows startede jeg en tråd omhandlende lidt den
samme situation. Tråden hedder '"Gamle" netkort i Win 2000'

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Sander

Dato : 21-03-04 12:48

Når du snakker om server, er du så
koblet på via en router evt. som så ikke
vil release dit ip'en som det gamle kort
brugte, for så må løsningen være at gå
ind i routeren og resette denne.

Sander.