Sende beskeder til computere
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 19-03-04 21:48

Hej NG!

Jeg kører en ClarkConnect installation på vores server i andelsforeningen -
Så var det jeg kom til at tænke på om der findes en mulighed for at sende
beskeder til de enkelte computere, ala windows kommandoen NET SEND ?
Allerhelst, så den sender dem, når de enkelte computere logger på, men det
er vel utopi at tro at det findes?

Evt. andre alternativer? Hvad med f.eks. muligheden for at få en startside
til at vise sig første gang de åbner en side i Internet Explorer? Ved godt
at det kan være pisse irriterende, men omvendt er der nogle informationer
der er vigtige at få ud en gang i mellem... Jeg er ret linux-grøn, så det
skal ikke være _alt_ for kompliceret.

Lasse

Fra : Sv-E Madsen

Dato : 20-03-04 08:31

Lasse Rønlev wrote:

> [...]
> Allerhelst, så den sender dem, når de enkelte computere logger på, men det

Hej
Hvis du bruger SAMBA på din Clark, kan du med fordel studere smbclient.
--
/Sv-E
Fjern sneglen ved direkte svar

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-03-04 01:46

"Lasse Rønlev" <6x122859@tiscali.dk> writes:

> [...]
> beskeder til de enkelte computere, ala windows kommandoen NET SEND ?
> Allerhelst, så den sender dem, når de enkelte computere logger på, men det

Som nævnt kan du bruge "smbclient -M". De fleste Windows-maskiner har
det vistnok deaktiveret nu om dage, så du skal nok ikke regne med, at
metoden er så brugbar.

/Rasmus

"Aren't you ashamed of yourself?"
"No, I have people to do that for me."