Løsning på cpu problem på ASUS A7N8x Delux~
Fra : Johnny

Dato : 19-03-04 21:33

Min søns mobo A7N8X, bestykket med en amd Athlon 2600+/333 cpu viste
pludselig, at den kun kørte med 1250 mhz. Bios viste fsb 100/12.5 x. Ethvert
forsøg på at ændre fsb til de nødvendige 166 mhz blev høfligt afslået da
maskinen simpelthen ikke ville starte.

Opgradering af bios og gennemlæsning af NG´s gav ikke løsningen, men ved
afmontering af køleren konstatere jeg, at kølepastaen var svummet en smule
op og havde efterladt en lille pølse rundt om dicen. Straks jeg fjernede
den, lagde et meget tyndt lag paste på og monterede det hele, var cpuén
tilbage på 2600+. Jeg antager, at pastaens indhold af metaller kortsluttede
benene på cpuen og derved gav fejlen.

Blot til behagelig orintering.

Mvh Johnny

Fra : Finn og Angela