Hvor meget spiser en hundehvalp?
Fra : Ole Axelsen

Dato : 19-03-04 18:39

Hunden er en Dansk/svensk gårdhund, tæve, 10 uger gammel. Den får
hvalpefoder, og er glad for det. Hvor meget bør den æde i døgnet?

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Pwh

Dato : 19-03-04 20:09

Ole Axelsen wrote:
> Hunden er en Dansk/svensk gårdhund, tæve, 10 uger gammel. Den får
> hvalpefoder, og er glad for det. Hvor meget bør den æde i døgnet?

Det skulle meget gerne stå på foderposen hvor stor mængde din hund skal have.

/Jens

Fra : Ole Axelsen

Dato : 20-03-04 12:38

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det skulle meget gerne stå på foderposen hvor stor mængde din hund skal
have.

Det gør der også, og den har så rigeligt fået sin ration, men jeg synes den
er blevet lidt slankere bare på den uge der er gået siden vi fik den. Hun
har godt nok taget mere end 200 gram på, hvilket vel er fint nok når hun ved
første vejning vejede 1350 gram, men det er som om hun vokser i højden uden
at følge med på "bredden"

Fra : Pwh

Dato : 20-03-04 13:37

Ole Axelsen wrote:
> [...]
> er fint nok når hun ved første vejning vejede 1350 gram, men det er
> som om hun vokser i højden uden at følge med på "bredden"

Jeg afholde mig fra at udtale mig om hvad du kan gører ved det,
med Tyson (Lab/Schæfer) havde jeg det modsatte problem,
nemlig at holde ham til kun at tage max 1kg på om ugen som hvalp.
Men jeg ved at med store racer vokser de også noget ujævnt, og ser
derfor tit noget spøjse ud i løbet af deres opvækst, så hvis din hund tager
det på som den skal ville jeg ikke selv bekymre mig, det udjævner sig hen af vejen

/Jens

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-03-04 18:41

Hej Ole

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> Hunden er en Dansk/svensk gårdhund, tæve, 10 uger gammel. Den får
> hvalpefoder, og er glad for det. Hvor meget bør den æde i døgnet?

Godt nok er det 3 år siden vi fik vores gårdhund, men jeg mener at kunne
huske at vi i starten gik meget nøje efter hvad der stod han skulle ha' på
pakken. Efter kort tid fandt vi det meget naturligt bare at gi' ham på slum
hvilket fungeret meget fint her hos os. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om hun
æder helt vild uhæmmet, for det gjorde Nicki ikke.
Den dag i dag har han ALTID mad i sin skål og flaske, og han spiser bare når
han er sulten ( ca 1 gang dagligt ).

Rigtig held og lykke med gårdhunde pigen. Hvis du har et billed af hende,
vil jeg da meget gerne se hende, man er vel gårdhunde elsker

Mange hilsner fra
Bolette og Nicki
www.bolettes.dk ( her kan du se Nicki hvis du vil )

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-04 19:16

Hej Ole!

Jeg har en Border Terrier hvalp på knap 6 måneder. Han er ufattelig tynd, så
han får en god del mere end hvad der står angivet på posen.. Jeg har en tro
på at alt maden går til knogler!
Hvis din hvalp ikke er ret stor (drøjde) så kan jeg ikke se hvorfor at hun
ikke ku få lidt mere end angivet..
Tag lidt på slum.. Du finder hurtigt ud af hvor meget hun behøver.

Hilsen Camilla

Fra : René Kofoed

Dato : 21-03-04 08:56

"Camilla Panduro Knudsen" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en
meddelelse news:405c89f4$0$534$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]

> ikke ku få lidt mere end angivet..
> Tag lidt på slum.. Du finder hurtigt ud af hvor meget hun behøver.

Hej Ole.
Tal evt med din dyrlæge, og hvis ikke I (Ole og Camilla) har fået det
chekket, så giv en ormekur.
Mvh Susanne.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 21-03-04 11:39

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Rigtig held og lykke med gårdhunde pigen. Hvis du har et billed af hende,
> vil jeg da meget gerne se hende, man er vel gårdhunde elsker

Jeg smider et billede i news:dk.binaer Emne: Bella 9 uger.

Fra : Ann *Dagensdyr.dk*

Dato : 21-03-04 13:31

> Hej.
>
> Jeg smider et billede i news:dk.binaer Emne: Bella 9 uger.

Åh, det ville jeg ønske at du ikke havde gjort, nu har jeg helt ondt i
maven.
Jeg kan slet ikke tåle at se på gårdhunde, og slet ikke sådan en skønhed som
Bella.
Tillykke med hende, Ole. Hun er bare pragtfuld!
Jeg håber at jeg snart selv får mulighed for at få en lille dame som hende,
men jeg har lige en have og en gård der skal indhegnes først.

Held og lykke med Bella

Venlig Hilsen Ann

Fra : Ander Sand

Dato : 21-03-04 13:56

Hej. Vi har en gårdhundetæve på 11 måneder, og vi brugte i starten
anvisningerne på posen, samt gode råd fra dyrlæge og opdrætter. Idag er det
mere på slump, og det fungerer også rigtig godt hos os.
Bella er bare helt skøn.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 21-03-04 14:27

"Ander Sand" <AnderSand@andeby.com> skrev i en meddelelse
> Hej. Vi har en gårdhundetæve på 11 måneder,

Men dog, flere gårdhunde ejere, skønt )))))

Er meget interesseret i at se din også hvis du har et billed af hende?

Mange gårdhunde hilsner fra

Bolette og Nicki
www.bolettes.dk

Fra : N/A

Dato : 22-03-04 14:18

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-03-04 14:18

On Sun, 21 Mar 2004 22:36:36 +0100, "Ander Sand"
<AnderSand@andeby.com> wrote:

>Her er hun 6 måneder gammel.........

hun er yndig ikke om jeg begriber hvordan du har fået billed igenem på
tdc ....eller om der er andre ind mig der kan se det ( jeg bruger en
udenlandsk news service )

--

1.)Mv. Bo M Mogensen
2.)"Puha badder badder." Ejwind K.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 23-03-04 17:34

> [...]

hende,
> men jeg har lige en have og en gård der skal indhegnes først.

Er det nødvendigt? Jeg håber på, at kunne "opdrage" Bella, til at blive på
matriklen. Jeg ved godt det vil give nogen problemer omkring løbetid, men på
den anden side vil selv det bedste hegn vel ikke være nok til at holde en
lysten hanhund ude.

Fra : Ann

Dato : 23-03-04 18:04

> [...]

> den anden side vil selv det bedste hegn vel ikke være nok til at holde en

Ja, jeg vil mene at det er nødvendigt, vi bor midt i byen med en meget lille
have og to store
veje lige ved siden af, så jeg tør simpelthen ikke andet.

Venlig Hilsen Ann

Fra : Ole Axelsen

Dato : 04-04-04 21:28

> [...]
> maven.
> Jeg kan slet ikke tåle at se på gårdhunde, og slet ikke sådan en skønhed

Bellas egen side er oppe nu, på adressen
http://www.oa-itsupport.dk/gaardhunden-bella.htm Den er lidt tung, for der
er mange billeder, men med de hastigheder de fleste kører intenet i dag
betyder det nok ikke så meget. Der er ikke gjort så meget ud af designet,
jeg har mere lagt vægt på, at fylde lidt indhold på siderne. (mest billeder)

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 21-03-04 14:24

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> Jeg smider et billede i news:dk.binaer Emne: Bella 9 uger.

Hej Ole

Nååååååå hvor er hun dejlig, husker pludselig hvor lille Nicki engang har
været .