Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Nettoløn, søger en skabelon eller link
Fra : Carsten Christiansen

Dato : 19-03-04 16:14

Jeg prøver på at lægge et budget, men jeg har fået en ny løn og nogle nye
fradrag. Er der nogen der kan vise mig en skabelon til hvordan jeg kan
udregne min nettoløn, når alt det med fradrag, AM-bidrag og skat medregnes.

Mvh Carsten

Fra : Harald Jensen

Dato : 19-03-04 21:49

"Carsten Christiansen" <casse@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udregne min nettoløn, når alt det med fradrag, AM-bidrag og skat medregnes.

Selve beregningsmodulet er ikke så svært, det kan enhver der har lært regneark i skolen
lave selv !
men kort:
Du får din første lønseddel, hvor der står beløbet er overført til din bankkonto =
nettoløn = indtægt !

På toldskat.dk kan du se mere og jeg ved at de har været ude på hver enkelt skole og
forklare sammenhængen, måske SOV du i timen, så er det SYND for dig

vh
Harald Jensen
Borger , der aldrig sov i timen

Fra : Carsten Christiansen

Dato : 19-03-04 22:56

> [...]
enkelt skole og
> forklare sammenhængen, måske SOV du i timen, så er det SYND for dig

Det er vel mit problem hvornår jeg sover, men dit lidet hjælpfulde indlæg
viser at du ikke har tænkt dig at hjælpe, så hvorfor overhovedet skrive et
indlæg????

Fidusen er jo at udregne nettolønnen på forhånd, og jeg har ikke kunnet
finde det jeg søgte på told&skat, sikkert min egen fejl, men så har jeg da i
det mindste muligheden for at spørge de andre hjælpesomme mennesker der også
er her!

/Carsten

Fra : Michael Nielsen

Dato : 21-03-04 14:51

Carsten Christiansen wrote:
> [...]
> nye fradrag. Er der nogen der kan vise mig en skabelon til hvordan
> jeg kan udregne min nettoløn, når alt det med fradrag, AM-bidrag og

Jeg har lavet et regneark til selvsamme formål. Tallet bliver ikke helt
præcist pga. en afrunding af skattebeløbet, men oftest viser min beregning
3-5 kr. mindre end den faktiske nettoløn.

Du kan faktisk forholdsvis nemt lave den selv ud fra din nuværende
lønseddel, da alle data alligevel står herpå. Jeg kan også sende regnearket
til dig via mail.

Mvh.

Michael Nielsen