Stop logning fra dhcpd
Fra : Tonny

Dato : 19-03-04 13:42

Jeg har en dhcpd server kørende på en RedHat 3AS. I min
/var/log/messages er der en masse linier med informationer om fornyelser
af IP adresser. Dette ønsker jeg ikke da messages filen næsten bliver
ubrugelig.

Mar 19 12:30:55 dhcpd: DHCPREQUEST for 10.10.30.175 from 'MAC-adr' via eth0
Mar 19 12:30:55 dhcpd: DHCPACK on 10.10.30.175 to 'MAC-adr' via eth0

Er der nogle der ved hvordan jeg kan undgå dette, de må gerne forsvinde
helt og ikke bare flyttes til en anden log fil?

Tonny

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-03-04 01:30

Tonny <nomail@nomail.dk> writes:

> [...]
>
> Er der nogle der ved hvordan jeg kan undgå dette, de må gerne
> forsvinde helt og ikke bare flyttes til en anden log fil?

Jeg er ikke helt sikker på, om du kan fjerne dem helt (konsultér
evt. manualsiderne), men du kan flytte det til en anden log-facility
med:

log-facility local7;

Herefter kan du i syslog.conf fjerne dem helt med:

local7.* /dev/null

Husk at fortælle syslogd, at den skal ekskludere local7 fra øvrige
logs.

/Rasmus

Avoid the Gates of Hell. Use Linux.