Spam i massevis
Fra : Finn Nicolaisen

Dato : 19-03-04 10:43

Hejsa,

et godt råd ønskes. Jeg får dagligt 50-70 spam-mails, og det er
selvfølgelig ganske irriterende. Jeg har mail adresse hos
nameplanet.com, hvorfra jeg forwarder til min konto hos TDC. Begge
steder er der slået spam-filter til, men uden den ønskede virkning.
Jeg overvejer at købe et program der kan hjælpe mig. Nogen idéer??

På forhånd tak

Finn Nicolaisen

Fra : Niels Callesøe

Dato : 19-03-04 10:59

Finn Nicolaisen wrote in

> [...]
> steder er der slået spam-filter til, men uden den ønskede virkning.
> Jeg overvejer at købe et program der kan hjælpe mig. Nogen idéer??

Hvis det er et krav at beholde dine eksisterende addresser, kan du
overveje at installere SpamPal (for Windows), www.spampal.com. Bruger
du ikke Windows, er spamassassin en mulighed, men det gør du nok...

--
Niels Callesøe - dk pfy @work

Learn Postfix; live Postfix; love Postfix.

Fra : Brian Sprogø - fjern~

Dato : 19-03-04 13:31

Du kan hente Mozilla 1.6 på www.mozilla.com

Mail-klienten kan selv sortere spam fra - bruger den selv med stor
tilfredshed.
Du kan få den til at markere mail som spam - evt. flytte dem til en
bestemt mappe, og slette dem efter lidt tid. Du kan også bare få dem
slettet med det samme.

Oven i hatten får du så også en rigtig god browser med indbygget
pop-up-killer og en masse andre dejlige detaljer.

Brian

Fra : GHOST *

Dato : 19-03-04 14:36

Se her den er okay og er gratis
http://www.spamfighter.com/Lang_DA/Default.asp

--
GHOST

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 19-03-04 15:28
Fra : GiWeo

Dato : 19-03-04 15:30

Hejsa

> [...]
>steder er der slået spam-filter til, men uden den ønskede virkning.
>Jeg overvejer at købe et program der kan hjælpe mig. Nogen idéer??

http://www.spamjanitor.com

Billigt og super godt !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Sune

Dato : 19-03-04 15:55

On 19 Mar 2004 09:42:49 GMT, Finn Nicolaisen <fnico@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
>steder er der slået spam-filter til, men uden den ønskede virkning.
>Jeg overvejer at købe et program der kan hjælpe mig. Nogen idéer??

Det eneste der hjælper er at skifte emailadresse.

Men du kan jo naturligvis installere et af de der anti-spam programmer.
Det eneste du vil få ud af det, er at den mappe du gennemtravler for at finde dine mails skifter
navn fra Inbox til SPAM.

Mvh
Sune

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-03-04 17:55

Sune uttered:
> Men du kan jo naturligvis installere et af de der anti-spam programmer.
> Det eneste du vil få ud af det, er at den mappe du gennemtravler for
> at finde dine mails skifter navn fra Inbox til SPAM.

Kom igen? Efter en indlæringsperiode på ca. en måned har mit
antispamfilter (SpamAssassin) ingen falske positive, og kun ca. en
spammail om ugen (får ca. 30-50 om dagen) ryger igennem til min
indboks.

\\kristian

Fra : Sune

Dato : 19-03-04 19:37

On 19 Mar 2004 16:55:18 GMT, Kristian Thy <thy@it.edu> wrote:

> [...]
>antispamfilter (SpamAssassin) ingen falske positive, og kun ca. en
>spammail om ugen (får ca. 30-50 om dagen) ryger igennem til min

Du kigger jo alligevel folderen med SPAM igennem for at se om der ikke skulle ligge en valid email
som er kommet i den forkerte kategori.

Hvad er fidusen så?

Mvh
Sune

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-03-04 19:52

Sune uttered:
> Du kigger jo alligevel folderen med SPAM igennem for at se om der
> ikke skulle ligge en valid email som er kommet i den forkerte
> kategori.

Ikke efter den her måneds tid hvor jeg har overbevist mig selv om at
det virker. Skulle der ryge et enkelt nyhedsbrev eller andet med
klarer jeg den nok.

Hvis jeg endelig kigger bestemmer jeg i det mindste selv hvornår jeg
kigger på spam og hvornår jeg ikke gør. Den fine sortering gør at jeg
kan regne med at det der går i min indbakke er højprioritet, og det
der går i .Spam er _meget_ lavt prioriteret.

Min eneste advarselslampe er, at modtager man forholdsvis meget post
på engelsk kan man måske regne med flere falske positive. Man kan være
ca. 100% sikker på at mails på over et par linier skrevet på dansk
ryger gennem filteret og lige ind i indbakken.

\\kristian

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-03-04 19:51

Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

> Du kigger jo alligevel folderen med SPAM igennem for at se om der
> ikke skulle ligge en valid email som er kommet i den forkerte
> kategori.
>
> Hvad er fidusen så?

At det er langt hurtigere at scanne denne specielle folder en gang i
mellem (at kigge på subjekt er typisk nok). Hvis spamfilteret er
ordentligt konfigureret (ikke for aggresivt), vil der i langt de fleste
tilfælde ikke ligge legitime mails i spam folderen. Dermed skal du
normalt ikke gøre andet, modsat hvis dine spam mails blandes sammen med
dine legitime mails in inbox. Udover at at scanne dem, skal du slette
spam mails en ad gangen.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 19-03-04 20:36

In article <c3f8lm$255bam$1@ID-157676.news.uni-berlin.de>,
Kristian Thy wrote:

> [...]
> antispamfilter (SpamAssassin) ingen falske positive, og kun ca. en
> spammail om ugen (får ca. 30-50 om dagen) ryger igennem til min

Baysian filters og gode overvejelser af varianter af disse kan som
regel tage saa mange spammails at problemet bliver forsvindende. Og
det lader til at det statistisk er muligt at skaere yderligere end
der goeres i SpamAssassin nu:

http://www.nuclearelephant.com/projects/dspam/

Bayesian noise reduction og chain tokening lyder som noget rigtigt
effektivt noget at have i sit filter ;)

--
j.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 19-03-04 17:38

Du har desværre begået den mest almindelige fejl af alle - nemmenlig at
benytte din private email adresse i nyhedsgrupperne. Nu er du på gud ved
hvor mange mailing lister...

Jeg kan anbefale at købe et mailhotel 'ude i byen' koster stort set
intet (ned til et per kr. per måned) og så aldrig bruge den email
adresse til andet end privat korrospondance - hvis du ønkser at den kan
ses i nyhedshedsgrupperne så smid den i din signatur i et format der
ikke er alt for let læseligt... mig <elefantnæseA> domæne <prik> dk

Jeg har 4 adresser, alle på forskellige domæner of jeg får ikke én
eneste spam mail på nogen af dem !

Fra : Eric Klinke

Dato : 21-03-04 14:48

Hej Finn og andre.
Jeg bruger netscape som mailprogram.
Den er udstyret med en knap hvor der står JUNKMAIL.
Hvis du markerer en uønsket mail og derefter trykker på den knap
afviser mailprogrammet post fra den eller de afsendere i fremtiden.
Jeg ved godt det ikke løser problemet med at få spam ind til at
start med men efterhånden hjælper det meget.
Desuden fortæller fortæller Netscape dig når den tror at der er
tale om junkmail.