[MySql] Skift af charset ??
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 19-03-04 10:02

Hejsa!

Jeg har adgang (ikke root) til en MySQL database, og skal lægge noget
tyrkisk tekst ind. Tyrkere bruger visse specialtegn ud over alm. bogstaver,
som jeg ikke kan få gemt i databasen med default charset (latin1).
Jeg er nået frem til at jeg skal bruge "latin5" som charset, men når jeg
prøver at skifte det, får jeg denne fejl:

mysql> set session character set latin5;
ERROR 1115: Unknown character set: 'latin5'

Men mysql rapporterer, at den kender tegnsættet:
mysql> show variables like 'char%';
character_set | latin1
character_sets | latin1 big5 czech euc_kr gb2312 gbk latin1_de sjis tis620
ujis dec8 dos german1 hp8 koi8_ru latin2 swe7 usa7 cp1251 danish hebrew
win1251 estonia hungarian koi8_ukr win1251ukr greek win1250 croat cp1257
latin5

Hvad går der galt?
Er det en sti der er forkert et sted?

Jeg har ingen anelse om det... Enhver hjælp værdsættes :)

Mvh.
Thomas Rokamp