Hvem er svinet?
Fra : Georg

Dato : 19-03-04 00:38

Kan nogen give mig navn og adresse på gerningsmanden!

På forhånd tak.

Georg

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=262112/

Fra : Sverre Stokke

Dato : 19-03-04 05:41

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skriver:
>Kan nogen give mig navn og adresse på gerningsmanden!

Du finder bare kennelen, og så skyder du alle naboerne - både på klos
(ikke klods, som BT skriver) hold og på 6-8 meters afstand (som BT også
skriver).
Derefter går du over til kennelejeren og fortæller ham, at han ikke bare
kan lade sine hune løbe frit.

NEJ, jeg går ikke ind for at man skyder hunde med luftgeværer - men en sag
har altid mindst to sider

Hilsen Sverre.

Fra : Tommy

Dato : 19-03-04 08:07

Hej Sverre

Det er ligemeget om en sag har to sider. Man skyder ikke bare løs. Dvs.
naboen kunne finde på at skyde posten fordi han ser lidt farlig ud og måske
kan finde på at smadre hans postkasse.
Nej sådan er verden ikke skruet sammen. Endda i jagtloven står der hvad man
skal gøre hvis man forefinder hunde på sine marker. Det skal meldes til
politiet og annonceres i lokal aviser inden man kan foretage sig noget som
helst andet.
Og så endda tage en skide luftbøsse. Det er snart det dummeste i denne sag.
Han skulle spærres inde 3 år og have lov til at betale hele hundens værdi.
Derudover det der vil koste at få avlet en tilsvarende hund. Så kan han lære
det kan han.

Hilsen
Tommy

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-03-04 08:20

"Tommy" <no@reply.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er ligemeget om en sag har to sider. Man skyder ikke bare løs. Dvs.
> naboen kunne finde på at skyde posten fordi han ser lidt farlig ud og

omvendt hvis man begår selvtægt som du og Georg antyder kunne være passende,
så laver man jo nøjagtig samme stunt som "svinet"

> [...]
> politiet og annonceres i lokal aviser inden man kan foretage sig noget som

enig

> [...]
> Derudover det der vil koste at få avlet en tilsvarende hund. Så kan han

Han skal straffes efter gældende lov

Peter

Fra : Freedom

Dato : 19-03-04 08:49

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
klip...klip...
> [...]
passende,
> så laver man jo nøjagtig samme stunt som "svinet"

NETOP!

Men det er ikke sivet ind hos fold som ynder selvtægt!
;)

Iben

Fra : Tommy

Dato : 19-03-04 12:21

> [...]
>
> Peter
>
> NETOP!
>
> Men det er ikke sivet ind hos fold som ynder selvtægt!

Jeg vil da gerne lige høre hvor jeg præcist opfordrer til selvtægt??? Jeg
påpeger at manden er helt i skoven ved at begynde at skyde hunden. Og så
endda med en luftbøsse. Den stakkels hund har lidt meget og haft uhyggelige
smerter i brystkassen.

Hilsen Tommy

Fra : Pwh

Dato : 19-03-04 17:53

> Og så endda med en luftbøsse. Den stakkels hund har lidt
> meget og haft uhyggelige smerter i brystkassen.
>
> Hilsen Tommy

Ikke for at forsvarer på nogen måde at han skød på hunden,
men jeg tvivler faktisk stærkt på at den har lidt ret meget.
Et skud med sådan et småkalibret våben gennem hjertet
har den sikkert ikke mærket meget til.

/Jens

Fra : Lou

Dato : 19-03-04 17:05

> omvendt hvis man begår selvtægt som du og Georg antyder kunne være passende,
> så laver man jo nøjagtig samme stunt som "svinet"

Ja - og hvad så?

> Han skal straffes efter gældende lov

Gældende lov er at han straffes for hærværk - næppe et dækkende ord

mvh
Lou

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-03-04 17:41

"Lou" <odin@paradis.dk> wrote in message

> Ja - og hvad så?

JA så er man jo ikke et hak bedre =selv et svin

> Gældende lov er at han straffes for hærværk - næppe et dækkende ord

Nej men så må man arbejde på at få loven lavet om.

Det kaldes demokrati

Peter

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-03-04 19:05

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

> NEJ, jeg går ikke ind for at man skyder hunde med luftgeværer - men en sag
> har altid mindst to sider

Mon ikke også BT har fået et eller andet galt i halsen?.
Et luftgevær kan knap vælte en måge af pinden og er det Fando der er
afbilledet er der nok et par punkter man skal være opmærksom på når man ser
billedet.
1-skudhullet er al for stort til et 4.5 mm luftbøsse hagl, er der noget er
det fra en salonriffel når man ser anslaget sammenholdt med luftbøssen næppe
vælter en måge af pinden
2-Artiklen skriver Fando blev skudt på klods hold i hjertet. Hjertet sidder
i venstre side, hunden på billedet er skudt i højre side.

Værdien af hunden kan jo altid diskuteres men man skal blot tænke på det er
en unghund og endnu ikke en avlshan så ingen ved hvordan eller hvad den
ville kunne give af afkom så værdien på kr. 400.000,- er et skud i tågen,
måske med en luftbøsse?
Kan lige nævnes at da Visum v. Arminius vandt det tyske hovedavlsskue for
nogle år siden bød en japaner DM 300.000,- for Visum (kr. 1.1 mill) så BT´s
andet bud på 2.5 mill. for nogle schæferhunde er nok også et skud i tågen,
måske med en luftbøsse?

Venlige hilsner
Finn Jensen
(fhv. schæferhunde kennel ejer, jæger, brugshunde mand)

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-03-04 20:06

"Finn Jensen" <spammails@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke også BT har fået et eller andet galt i halsen?.

Lidt mere til samlingen af BT troværdighed.
BT skriver http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=262112/
Det var bl.a. en titel som Danmarks næstbedste unghundehan i
schæferhunde-racen,

Fando blev rigtig nok nr. 2 i unghundeklassen
http://www.kreds38.dk/vinterskue.htm men på et vinterskue med 8 deltagere i
hans klasse, så det er nok lige at skyde over målet, sikkert med en
luftbøsse?, at sige Fando var Danmarks næstbedste unghundehan, da dette
snare skal afgøres på hovedavlsskuet (HAS) hvor Fando i 2003 blev nr. 8 i
Yngste klasse Hanner
http://www.schaeferhund.dk/resultater/yngh.htm

Endvidere skriver BT:
Hvad han ikke vidste var, at han lige havde dræbt en af landets allerfineste
avls-schæferhunde.

Det vidste vel ingen ?. På
http://www.kennel-marlboro.dk/avls_hanner_og_tæver.htm fremgår Fando ikke
under Avlshanner eller at han er avlskåret og uden en avlskåring = ingen avl
= ingen allerfineste avls-schæferhunde
På samme side findes der et billede af Fando, sammenlign det med billedet på
BT.

Men ingen tvivl om Fando kunne have opnået gode resultater og der blev
forventet meget af ham men BT har vist skudt gråspurge med luftbøsse i deres
overdramatisering.

Venlige hilsner
Finn Jensen

Fra : Pwh

Dato : 19-03-04 20:13

> [...]
> luftbøssen næppe vælter en måge af pinden
> Finn Jensen
> (fhv. schæferhunde kennel ejer, jæger, brugshunde mand)

Som jæger burde du da vide at luftgeværer også kan fåes i kaliber 6mm,
og på klods hold kan de faktisk slå ret så hårdt.

/Jens

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-03-04 20:33

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Som jæger burde du da vide at luftgeværer også kan fåes i kaliber 6mm,
> og på klods hold kan de faktisk slå ret så hårdt.

Enig, men dem du nævner går vel egentlig ikke under betegnelsen luftbøsse
for dem du omtaler er med riffelgang der bruger hagl 5.5mm hvor salon riflen
har en cal på 5.6 mm og selvom disse ærtebøsser med lidt god jysk vilje kan
sniges ind under bekendtgørelse om skydevåben kap. 3 § 3 stk 1 til at skyde
kragefugle med så er betegnelsen luftbøsse ikke det rigtige, så kan BT blot
kalde en spade for en spade og en skolv for en skolv.

Venlige hilsner
Finn Jensen

Fra : Pwh

Dato : 19-03-04 21:01

Finn Jensen wrote:

> [...]
> kap. 3 § 3 stk 1 til at skyde kragefugle med så er betegnelsen
> luftbøsse ikke det rigtige, så kan BT blot kalde en spade for en

Det har du ret i, men jeg tror at alle den slags fjedervåben tit bliver
betegnet som 'luftbøsser' i folkemunde. Nå det ændre jo ikke ret meget
for den stakkels Schæfer hvad den blev skudt med, død er den jo ;(

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-03-04 00:48

> [...]
blot
> kalde en spade for en spade og en skolv for en skolv.

Hej Finn

Det er vist ved at være mange år siden, at man kunne købe Rogers 4,5 mm
glatløbede pumpe geværer, som altså faktisk var temmeligt kraftige, og meget
præcise, sålænge det man sigtede på, var inden for rækkevidden. Med et
ganske almindeligt diabolo hagl, var evnen til at trænge ind, ganske
betragtelig. Så den med luftbøssen, kan altså nemt passe. I øvrigt kan du
ikke se hullet, bare lidt blod, da hullet er dækket af pelsen. Uanset om
den er skudt med et luftgevær af 4,5 eller 6 mm. Hvis der havde været
anvendt salon riffel, var hunden ikke nået hjem, og projektilet ville være
gået lige igennem, uanset om der var brugt Agern, L, LR eller Super X.

I øvrigt blev disse Rogers vist også fjernet fra handlen, fordi folk helt
misforstod dem, og troede det var legetøj, da det umiddelbart lignede og
føltes som noget plastic bilka skrammel, og først opdagede det for sent, at
de faktisk var temmeligt kraftige, og vel nærmest var fuldt på højde med
Diana 27.

Selv med et Agern, vil en salon på tæt afstand, være ca 5 gange kraftigere
end F.eks Diana 35, så den ville være kommet ud igen, og taget et godt
stykke af brystet med. Men det vil obduktionen jo fortælle, for siden vi
ser den side, er det jo stadig derinde.

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren L-H

Dato : 19-03-04 22:47

> [...]
>andet bud på 2.5 mill. for nogle schæferhunde er nok også et skud i tågen,

Er der nogen som kan fortælle hvordan en hund kan have en sådan værdi?
Hvis man køber en hund til et beløb af den størrelsesorden må det være
for at få en forretning ud af det, men hvordan kommer de penge hjem
igen? Får man særlig meget for at stille en sådan han til rådighed til
avl? Blive hvalpene så også solgt til skyhøje beløb? Ellers kan der da
ikke være nogen forretning i det.

Mvh
Søren

Fra : Finn Jensen

Dato : 20-03-04 06:23

"Søren L-H" <slhDELETE@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen? Får man særlig meget for at stille en sådan han til rådighed til
> avl? Blive hvalpene så også solgt til skyhøje beløb? Ellers kan der da

Den bliver bl.a. udregnet efter forventet antal parringer. Men også hvilken
resultater den har/vil kunne opnå på udstillinger eller prøver.
En hvalp der vokser op og bliver familiehund uden at være andet end en god
familiehund har mindre værdi i end en hvalp der vokser op og får sin BHP III
prøve og Avlskåring, måske som et arrig bæst.
Prisen for en middel god schæferhund med blot en BHP I prøve og en
Avlskåring ligger vel i dag på omkring kr. 40.000,- alt efter hvilken linje
den kommer fra.
Så prisen regnes både ud efter hvad den pågældende hund har afstamning,
anlæg for sine evner samt ikke mindst forventninger og hos udstillingsfolket
især også sin kynologi. Jo mere man når det perfekte færdige produkt, altså
den hele hund som både er en smuk hund, en hund der kan sine prøver og har
noget mellem ørerne og ikke mindst men vigtigst kan præsterer at give disse
egenskaber videre til et ensartet afkom vil kunne opnå meget høj værdi.

Et regne stykke kunne groft se sådan ud : HVIS min hund ikke får HD og HVIS
min hund ikke mister en tand og HVIS min hund bliver består sin UHP og HVIS
min hund består sin BHP I og HVIS min hund bliver avlskåret og HVIS min hund
består sin BHP II og Hvis min hund består sin BHP III og HVIS min hund
bliver højt placeret på flere udstillinger som hvalp, unghund og voksen og
HVIS min hund kommer i Top3 på det danske hovedavlsskue og HVIS min hund
kommer i Top 10 på det tyske hoved avlsskue og HVIS min hund får de 3 tyske
brugshunde prøver og HVIS min hund giver godt ensartet afkom og HVIS min
hunds afkom giver min hund gener korrekt videre SÅ er værdien af min hund
kr. 400.000,-

Brænder inde med denne : Som at skrive til sit forsikringsselskab, Jeg havde
købt en lotto seddel der blev stjålet og jeg havde en forventning om der på
den var de 7 rigtige tal, så jeg vil gerne have udbetalt en erstatning på 7
mill. for den mistet lotto seddel.

Jo flere HVIS´er der er udskiftet med HAR/GØR jo større værdi har den
pågældende hund.

Jeg mindes en historie om en tysk brugshunde mand som til det tyske BS blev
kontaktet af en tæve ejer der roste hans hund til skyerne over dens
præstationer og nærmeste ville betale hvad det skulle være for at få en
parring, da lynede han bukserne ned og sagde til tævehunde ejeren at han
bare kunne komme med tæven så skulle han nok klare det hvor til tævehunde
ejeren så måløs ud og spurgte hvad han mente?. Jo svarede han, da jeg fik
hunden som 8 uger gammel kunne den intet, det og dertil hvor den er nået i
dag er noget jeg har lært den.

Om historien er sand eller en vandrehistorie ved jeg ikke men en historie
med et sand indhold og pointe der er værd at tænke over.

Venlige hilsner
Finn Jensen

Fra : Søren L-H

Dato : 20-03-04 15:05

Hej Finn,

Tak for info.

Slår disse priser og egenskaber igennem i prisen for hvalpene?

Mvh
Søren

Fra : Finn Jensen

Dato : 21-03-04 10:52

> Hej Finn,
>
> Tak for info.
>
> Slår disse priser og egenskaber igennem i prisen for hvalpene?

Nej ikke synderligt meget, kan selvfølgelig svinge lidt men ikke med en
forskel på f.eks at en almindelig hvalp koster kr. 6.000,- og en med disse
gener koster kr. 12.000,-

Prisen er mere regnet ud efter forventet antal parringer f.eks. 100
parringer á 4.000,- = 400.000,- og 100 parringer med de forventninger der
var til Fando er 100 lavt sat, lig dertil planen var han skulle sælges til
USA, så kan man jo spekulerer på hvor de sidste penge så ville forsvinde
hen?..

Venlige hilsner
Finn Jensen

Fra : Søren LH

Dato : 21-03-04 11:25

> Prisen er mere regnet ud efter forventet antal parringer f.eks. 100
> parringer á 4.000,- = 400.000,- og 100 parringer med de forventninger der
> var til Fando er 100 lavt sat,

Det var ellers en fornøjelig tilværelse han kunne have set frem til ...

Mvh
Søren

Fra : Eifelvuf

Dato : 22-03-04 16:38

"Søren L-H" skrev d. 19-03-04 22:47 dette indlæg :

> Er der nogen som kan fortælle hvordan en hund kan have en sådan værdi?

Hvordan tror du selv ?

> Hvis man køber en hund til et beløb af den størrelsesorden må det være
> for at få en forretning ud af det, men hvordan kommer de penge hjem
> igen?

Hvad tror du selv ?

>Får man særlig meget for at stille en sådan han til rådighed til
> avl?

Hvad tror du selv ?

>Blive hvalpene så også solgt til skyhøje beløb?

Hvad tror du selv ?

>Ellers kan der da ikke være nogen forretning i det.

Nej - vel ?

> Mvh
> Søren

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : marie

Dato : 19-03-04 08:33

Bare ?rgeligt at der er fokuseret mest p? hvor meget hunden er v?rd i
artiklen. Og hvad skal du bruge adressen til? Mere vold?

Marie

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-04 10:13

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan nogen give mig navn og adresse på gerningsmanden!
>
> På forhånd tak.
>
> Georg
>
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=262112/

R.I.P. Fando

Fra : Georg

Dato : 19-03-04 14:46

Jeg samler adresser på den slags mennesker af ren nysgerrighed. Ligesom
politiet samler oplysninger om kriminelle. Forskellen er, at juridisk er
dyreliv tingsliggjort, altså mishandling=hærværk hvilket jeg og andre ikke
finder rimeligt eller retfærdigt. Det er rigtigt, at selvtægt antydes, men
det er ikke noget man bare lige gør. Der er en masse praktiske ting der skal
opfyldes.

Georg

Fra : Lou

Dato : 19-03-04 17:36

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in message news:<405a32c6$0$266$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Kan nogen give mig navn og adresse på gerningsmanden!
>
> På forhånd tak.
>
> Georg
>
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=262112/

Her...hils fra mig

Kennel Marlboro
Houlindvej 3
7620 Lemvig

mvh
Lou

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-03-04 17:43

> Her...hils fra mig
>
> Kennel Marlboro
> Houlindvej 3
> 7620 Lemvig

Og det er jo så et godt eksemple hvorfor selvtægt (og opfordring hertil)
burde straffes langt hårdere end det bliver idag
Den adresse du der har opgivet er nemlig IKKE adressen på "svinet" Så nu må
vi jo bare håbe at der ikke er nogen der følger opfordringen og begår
slevtægt/vold mod nogen på den adresse

Peter

Fra : Lou

Dato : 20-03-04 12:13

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> wrote in message news:<405b2312$0$130$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> Den adresse du der har opgivet er nemlig IKKE adressen på "svinet" Så nu må
> vi jo bare håbe at der ikke er nogen der følger opfordringen og begår

kig lige lidt længere i tråden...der skulle stå at så var naboen vel
ved siden af...det er sku da ikke noget at gå i selvsving over

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-03-04 15:24

> "Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> wrote in message

> kig lige lidt længere i tråden...der skulle stå at så var naboen vel
> ved siden af...det er sku da ikke noget at gå i selvsving over

OG? Det indlæg var ikke postet da jeg postede mit indlæg. Iøvrigt er det da
dig der går i selvsving og opfordrer til vold og selvtægt over at en
omstrejfende hund er blevet skudt. Jeg synes da der er lige så megen grund
til at harmes over en hundeejer der er så uansvarlig at lade sin hund løbe
uden opsyn.
Og så oven ikøbet stå på TV og bruge mere tid på at græde over de penge man
har mistet fremfor for den Ven man har mistet

Peter

Fra : Lou

Dato : 19-03-04 17:39

> [...]
> Kan nogen give mig navn og adresse på gerningsmanden!

så er det vel lige ved siden af

Fra : Doris

Dato : 19-03-04 18:37

Til den ene eller anden side, bare kik efter en psykopat :((

Fra : Sverre Stokke

Dato : 20-03-04 07:16

"Tommy" <no@reply.dk> skriver:
>Hej Sverre
>
>Det er ligemeget om en sag har to sider.
Det er en nyskabelse i dansk retspleje.

Kennelen ligger tilsyneladende i landzone, så det der med at hunden 'har
forvillet sig ind i naboens have' holder ikke rigtigt. Og vi ved ikke om
'svinet' har annonceret at ville skyde eller om hunden(e) fra kennelen har
taget en masse af hans høns.

>Man skyder ikke bare løs. Dvs.
>naboen kunne finde på at skyde posten fordi han ser lidt farlig ud og
>måske
>kan finde på at smadre hans postkasse.
Ku' han det. Interessant!

> [...]
>skal gøre hvis man forefinder hunde på sine marker. Det skal meldes til
>politiet og annonceres i lokal aviser inden man kan foretage sig noget
Det ved vi som nævnt ikke, om han har gjort.

>Og så endda tage en skide luftbøsse.
Se venligst kommentarer senere i tråden.

>Det er snart det dummeste i denne sag.
>Han skulle spærres inde 3 år
Hvorfor ikke livstid?

>og have lov til at betale hele hundens værdi.
>Derudover det der vil koste at få avlet en tilsvarende hund.
Altså det dobbelte af hundens værdi.

>Så kan han lære
>det kan han.
Jeg kan ikke huske, hvor mange hundrede tusinde pr. år, det koster
samfundet at have en person i fængsel - men det er ganske dyrt.

Og den pædagogiske effekt er vist til at overse - så han vil næppe lære
noget som helst.

Hilsen Sverre.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-03-04 13:19

> [...]
> samfundet at have en person i fængsel - men det er ganske dyrt.
>
> Og den pædagogiske effekt er vist til at overse - så han vil næppe lære

Hej Sverre

Jo det ved vi da faktisk. For hvis alle formalia havde været i orden, ville
Politiet jo have afvist sagen. Da han så også har skudt på en hund, med et
luftgevær, så er der helt sikkert en sag, da luftgeværer mig bekendt ikke er
godkendt til nogen som helst form for jagt, men udelukkende må bruges til
skive skydning. Desværre tror jeg folk er blevet lullet langt ned, hvad
angår luftgeværer, da langt de fleste forretninger kun fører hagl til
skiveskydning, så er man blevet vant til, at evnen til at trænge ind, ikke
er ret god, men de laver pæne og fuldkantede huller i skydeskiverne. Har
man så pludseligt et gammelt rundsnudet diabolo hagl i, er det pludseligt en
ganske anden sag, for dets evne til at trænge ind, er meget stor, og
efterlader næsten intet hul, rækkevidden er pludseligt også 10 - 30 meter
længere, alt afhængigt af geværet.

M.V.H.....Benny..

Fra : Camper

Dato : 20-03-04 09:34

Se Tv udsendelse fra TV/midt-vest

http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=6&Id=186441

Noget svineri! giv maden en skud hagl

MVH KPN

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-04 10:23

"Camper" <who@cares.dk> skrev i en meddelelse
> Se Tv udsendelse fra TV/midt-vest
>
> http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=6&Id=186441
>
> Noget svineri! giv maden en skud hagl
>
> MVH KPN

Hvad er der nu galt med maden?

Ikke for at retfærdiggøre noget, men selvom man bor på landet,
lukker man ikke bare sin hund ud i den fri natur når den skal luftes.
Det er da især slet ikke ansvarligt at lade sine hunde strejfe når man er
kendelejer,
jeg syntes det lugter lidt af profitjagt.

Det bliver spændende at se om der nogensinde bliver rejst en erstatningssag.

I øvrigt mener jeg også at det er totalt ligegyldigt, om det er et gadekryds
eller en hund der måske kan opnå en værdi på 400.000 der er blevet skudt.

Mvh Kajo

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-03-04 15:26

"Kajo" <Fiffi.tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> kendelejer,
> jeg syntes det lugter lidt af profitjagt.

Jeg lagde også mærke til i TV indslaget at pengene "fyldte" meget i deres
"sorg"

> Det bliver spændende at se om der nogensinde bliver rejst en
erstatningssag.

Ja foreløbig vil politiet ikke rejse sigtelse. Så der må jo være nogle
uklare punkter omkring hændelses forløbet.

> I øvrigt mener jeg også at det er totalt ligegyldigt, om det er et
gadekryds
> eller en hund der måske kan opnå en værdi på 400.000 der er blevet skudt.

Åbentbart ikke for denne hundejejer

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-04 10:32

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan nogen give mig navn og adresse på gerningsmanden!

> [...]

Ja det er jo et godt spørgsmål!

Ham der skød eller hende der lod sin hunde strejfe?

Mvh Kajo

Fra : JBH

Dato : 20-03-04 10:50

"Kajo" <Fiffi.tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvem er svinet?
>
> Ja det er jo et godt spørgsmål!
>
> Ham der skød eller hende der lod sin hunde strejfe?

Jeg ville da være lidt træt af det hvis min hund var blevet skudt, en af de
få gange (kan tælles på 1 hånd over 7 år)den trods indhegnet have, var
strejfet omkring i kvarteret. (glemt at lukke havelågen) og derefter blive
kaldt et svin.

mvh
JBH

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-04 11:35

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> få gange (kan tælles på 1 hånd over 7 år)den trods indhegnet have, var
> strejfet omkring i kvarteret. (glemt at lukke havelågen) og derefter

Det var også kun for at pointere at en sag altid har to sider.

Vores egen gamle hund kan også sagtens løbe rundt i haven også selvom
havelågen er åben.
Men vores unghund skal konstant være under opsyn ellers hopper den bare over
lågen.
Kennel ejerne burde jo også holde opsyn med sine hunde.

Personligt tror jeg ikke på, at det er første gang at naboen har været
generet af løsgående
hunde fra kennelen, isåfald må det være en meget hidsig nabo.
Så er det vil iorden hvis naboen syntes at kennelejeren er et svin?

Mvh Kajo

Fra : Lou

Dato : 21-03-04 11:09

Hej...

Læste i BT, at det var en familie der havde hunden udstationeret og
altså ikke kennelen der har sine hunde til at løbe frit rundt...

Om pengene har en stor plads afgøres jo meget afhængigt af hvordan der
bliver spurt og ikke mindst hvordan det bliver klippet sammen!!!
Husk lige dagplejemoderen fra Mors, hvor det bliv klippet sammen så
det så ud som om hun slog barnet - Bare noget man skal huske på...

mvh
Lou

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-04 14:23

> Hej...
>
> Læste i BT, at det var en familie der havde hunden udstationeret og
> altså ikke kennelen der har sine hunde til at løbe frit rundt...

Som jeg har forstået det var hunden udstationeret på en kennel.
Ret mig hvis jeg tager fejl.

Mvh Kajo

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-04 14:26

"Lou" <odin@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Læste i BT, at det var en familie der havde hunden udstationeret og
> altså ikke kennelen der har sine hunde til at løbe frit rundt...

Jeg citerer lige fra BT:

"Schæferhunden Fando løb rundt og legede som så ofte før, da den begik sit
livs fejl.
Sammen med en anden schæferhund fra Marlboro Kennel i Lemvig havde den
forvildet sig over i naboens have."

Mvh Kajo

Fra : Lou

Dato : 24-03-04 08:59

> [...]
> livs fejl.
> Sammen med en anden schæferhund fra Marlboro Kennel i Lemvig havde den

Hej...

Det er rigtigt at hunden var fra kennel Marlboro, men den var ikke i
deres varetægt...det svarer til at din hund var fra kennel
nørremarken og eks hed nørremarkens fido...
De mennesker der havde hunden var nogen der havde hunden
"udstationeret"...
Hvis man ser deres hjemmeside kan man også se at kennelejeren ikke
ligner ham fra BT...

mvh
Lou

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-04 12:52

> Hej...
>
> Det er rigtigt at hunden var fra kennel Marlboro, men den var ikke i
> deres varetægt...

Jeg tror du tager fejl:

http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=6&Id=186441

Citat fra tvklippet:
"Ejeren overlod Fando til kennel Malboro da hunden var 1/2 år gammel"

Ejeren bor i Sakskøbing - hunden er blevet skudt ved Lemvig.

Mvh Kajo

Fra : Lou

Dato : 25-03-04 16:11

Hej...

Ja det lyder sådan...jeg havde oplysningerne fra BT.
Normalt beholder en hund jo kennelnavnet...især en han hund.

Men jeg tager det i mig igen - undskylder!

Mvh
Lou

Fra : Sverre Stokke

Dato : 20-03-04 18:29

"Benny Mortensen" <phmomwkooh@certifiedmail.com> skriver:
>Hej Sverre
>
>Jo det ved vi da faktisk. For hvis alle formalia havde været i orden,
>ville
>Politiet jo have afvist sagen.
I følge BT vil han blive sigtet. Så skal han evt. tiltales og dømmes.

> [...]
>er
>godkendt til nogen som helst form for jagt, men udelukkende må bruges til
Så ved jeg ikke, hvilken lov han har overtrådt. Jagtloven?

> [...]
>ganske anden sag, for dets evne til at trænge ind, er meget stor, og
>efterlader næsten intet hul, rækkevidden er pludseligt også 10 - 30 meter
Hvis disse diablo-hagl er ulovlige, har han vel også overtrådt våbenloven.

Hilsen Sverre.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-03-04 10:28

> "Benny Mortensen" <phmomwkooh@certifiedmail.com> skriver:

> I følge BT vil han blive sigtet. Så skal han evt. tiltales og dømmes.

> Så ved jeg ikke, hvilken lov han har overtrådt. Jagtloven?

Så vidt jeg lige kan skønne, så kommer der vist en hel række love, og der i
blandt, også Jagtloven.

> Hvis disse diablo-hagl er ulovlige, har han vel også overtrådt våbenloven.

Diabolohagl er på ingen måder ulovlige. Men der er bare ikke mange steder
de stadig forhandles.

> Hilsen Sverre.

M.V.H.....Benny..