Hastighed (i teorien)
Fra : Jesper Hansen

Dato : 18-03-04 20:28

Hejsa.

Jeg har en 512/128 adsl linie. Hvad er den teoretiske up/down
hastighed i K/sek. og hvordan regner man det ud?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-03-04 20:40

Jesper Hansen <lismoes@_fjern_dette_mail.dk> wrote:

> Jeg har en 512/128 adsl linie. Hvad er den teoretiske up/down
> hastighed i K/sek. og hvordan regner man det ud?

Divider med 8 (bit->byte), og gang med ca. 0.87 (pga. ca. 13% atm
overhead).

--
Jesper Lund

Fra : Lasse

Dato : 18-03-04 21:06

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in message

> Divider med 8 (bit->byte), og gang med ca. 0.87 (pga. ca. 13% atm
> overhead).
>
> --
> Jesper Lund

Ja. 55/14 passer udemærket.

Hilsen
Lasse

Fra : Jesper Hansen

Dato : 18-03-04 22:16

On Thu, 18 Mar 2004 20:40:26 +0100, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com>
wrote:

>Divider med 8 (bit->byte), og gang med ca. 0.87 (pga. ca. 13% atm
>overhead).

Tak for det. Men gider du lige en kort forklaring på "atm
overhead"?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-03-04 22:24

Jesper Hansen <lismoes@_fjern_dette_mail.dk> wrote:

> Tak for det. Men gider du lige en kort forklaring på "atm
> overhead"?

Se her
http://www.makr.dk/go.php?kbps
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=atm
(dine data sendes i pakker, og hver pakke skal have en identifikation.
ATM pakkerne er kun på 53 bytes, derfor betyder de 5 bytes id=overhead
så meget).

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Hansen