MS Windows
briani 27239
Windows 98
Fra : Peter Christiansen

Dato : 18-03-04 20:21

Hej i gruppen
Min kollega's computer opfører sig lidt mærkeligt efter deres søn (1½ år)
har haft fingrene i den. Det er lykkedes ham på en eller anden måde at
afinstallere cd-rom drevet, eller så er det brændt af. Der er slet ingen
reaktion, når computeren tændes, og allerede i dos'en skriver computeren at
den ikke kan finde noget cd-rom drev. Hvad gør jeg med det?
Andet problem er opstået efterfølgende. Når computeren tændes er det kun
hver anden gang monitoren tænder, hvordan det? Og det er præcis hver anden
gang.

Det er en af de der færdige-pc'er som er købt hos Data Discount for år
tilbage, hvor alt er klappet og klart når man køber den.

Håber på MEGET hjælp fra alle disse kloge hoveder der findes herinde

Hilsen

Peter

Fra : Jørgen

Dato : 18-03-04 21:13

"Peter Christiansen" <peter994@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilbage, hvor alt er klappet og klart når man køber den.
>
> Håber på MEGET hjælp fra alle disse kloge hoveder der findes herinde

Hej Peter
Hvis vi skal hjælpe dig må du komme med flere detaljer - hvilken finger osv.

Fra : Froggy

Dato : 19-03-04 00:11

> [...]

at
> den ikke kan finde noget cd-rom drev. Hvad gør jeg med det?

Snup en skruetrækker, og pil cd-rom drevet ud, hvis den derefter kan
starte -så har du fundet fejlen... (heldigvis er et nyt cd-rom drev ikke så
dyrt).

> Andet problem er opstået efterfølgende. Når computeren tændes er det kun
> hver anden gang monitoren tænder, hvordan det? Og det er præcis hver anden
> gang.

? ? ?

> Det er en af de der færdige-pc'er som er købt hos Data Discount for år
> tilbage, hvor alt er klappet og klart når man køber den.

Se, se, det kan jo også være grunden... -man får som regel det man betaler
for, jeg købte desværre selv en gang en monitor samme sted, og har en stærk
mistanke om at den havde en indbygget chip, der fik den til at gå totalt død
nøjagtigt 2 måneder efter garantiperiodens udløb.

--
Froggy
-som skulle hilse fra Forbrugerstyrelsen, og be´alle om at