Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skatteprogram til interesserede
Fra : Michael Sørensen

Dato : 18-03-04 19:23

Hej gruppe,

i en anden gruppe tilbød jeg min hjælp ved et skattespørgsmål ved at tilbyde
et skatteprogram, som jeg har lavet i Excel. Jeg blev henvist til denne
gruppe, så hvis nogen er interesserede, kan i sende en mail (det er ikke et
forsøg på reklame, da jeg ikke tjener noget på programmet, men kan ikke se,
hvorfor jeg skal gemme det, hvis andre evt. kan bruge det)

Programmet er testet med det skatteprogram jeg benytter til dagligt i det
revisionsfirma, jeg er ansat i, men jeg kan ikke garantere, at programmet er
100% fejlfrit, da det udelukkende er lavet i min fritid.

Programmet har nogle begrænsninger (begrænset skattepligt, dødsboer m.v.),
men er alligevel rimelig omfattende og kan både håndtere lønmodtagere m.v.
men også beskatning af personlig virksomhed (Personskatteloven,
kapitalafkastloven og virksomhedsordningen.)

/Michael Sørensen
8700 Horsens

Fra : Michael Sørensen

Dato : 18-03-04 19:25

Mail: webmaster_m-s@FJERNstofanet.DANMARK

Fra : Harald Jensen

Dato : 19-03-04 00:03

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s@stofanet.DANMARK.> skrev i en meddelelse

> Mail: webmaster_m-s@FJERNstofanet.DANMARK

Jeg har besøgt min Personlige Skattemappe R75 valgte at få Digital Signatur og
samtidig har jeg afbestilt at få papirudskrifter i fremtiden
har også E-boks.dk der er skatten beregnet som jeg godkendte - nemt dejligt sådan !

http://www.tastselv.toldskat.dk
Skattemappen

Skattemappen er borgerens eget digitale ringbind, hvor dokumenter fra ToldSkat opbevares.
Hidtil i TastSelv servicen er årsopgørelsen kun blevet opbevaret i ét år. Kvitteringer er
hidtil ikke blevet gemt. Som en god service overfor borgerne opbevarer ToldSkat fremover
både dokumenter og kvitteringer digitalt.

I første omgang opbevares årsopgørelse og bidragsopgørelse mv. samt ejendomsoplysninger
samt specifikation af personlige skatteoplysninger (R75). Senere hen følger
forskudsopgørelse, selvangivelsen og kvitteringer vedr. selvangivelsesindberetning.
Forskudsopgørelsen vil blive gemt i Skattemappen også selvom borgeren har valgt at have
den opbevaret i eBoks. Den opbevaring ændres der ikke ved foreløbig. Alle dokumenterne vil
blive opbevaret med alle de versioner, der har været dannet af det enkelte dokument. Det
gælder også annullerede dokumenter. Det første år vises kun dokumenter vedr. 2003/2004.
Fra og med det følgende år vil der være valgmulighed mellem indeværende år og det følgende
år. Og derefter udbygges successivt med de følgende år.

Skattemappen indeholder en orientering om TastSelv-service vedrørende LetLøn. Der vil
blive vist de seneste 2 års lønoplysninger, hvis din arbejdsgiver anvender LetLøn til at
indberette lønoplysninger. Det kræver at din arbejdsgiver skal tilmeldes LetLøn og
aflevere lønrelaterede oplysninger via sit lønsystem eller lønservicebureau, eller selv
anvende LetLøns beregningsservice.

vh Harald Jensen
Borger