Trapper og hvalpe?
Fra : Kaare

Dato : 18-03-04 18:03

hejsa.

Vi har en dejlige lille Lab hvalp som godt kan lide at gå på trapper, men
som ikke får lov :) Mit spørgsmål er, hvornår kan hun få lov til at gå på
trapper? (i dette tilfælde er der tale om fem trin ned til gården)

Mvh Kåre

Fra : Ladycatwoman

Dato : 19-03-04 08:02

"Kaare" <kjn49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> som ikke får lov :) Mit spørgsmål er, hvornår kan hun få lov til at gå på
> trapper? (i dette tilfælde er der tale om fem trin ned til gården)

Hej Kåre.

Jeg kan kun tale for schæfere, og der fik jeg at vide, at de helst skal
holdes fra trapper til de er fuldvoksne som omkring 2 årige.
Dette er for at ungå HD m.m.
Det er dog ikke så nemt at undgå, hvis man har hus i 2 etager, og jeg kan da
sige, at Cujo har gået på trapper fra han var ca. ½ år, og han har i dag som
3 årig ingen tegn på problemer.

Mvh. Cujos mor.

Fra : M. Jørgensen

Dato : 19-03-04 08:05

> [...]
> som ikke får lov :) Mit spørgsmål er, hvornår kan hun få lov til at gå på
> trapper? (i dette tilfælde er der tale om fem trin ned til gården)

Du skal helst vente med at lade hende gå på trapper, især nedad, til hun er
ca. 6-7 måneder.
Det er belastende for knogler og hofter, på en forholdsvis stor race. Det
var den besked vi fik af vores dyrlæge.
Han rådede os til at bære hvalpen på trapper, så længe det var muligt for
os.
mvh Marianne