Hjælp til function
Fra : Allan Johansen

Dato : 18-03-04 16:58

Hej NG

Jeg har brug for en function som generer et ordrenummer. Kan det laves i PHP
og er der en som kan hjælpe?
Ordrenumrene skal gerne udskrives fortløbende.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Allan Johansen

Fra : Troels Arvin

Dato : 18-03-04 17:02

On Thu, 18 Mar 2004 16:57:45 +0100, Allan Johansen wrote:

> Ordrenumrene skal gerne udskrives fortløbende.

Hvordan ved du, hvad forrige brugte ordrenummer var?

Fra : Allan Johansen

Dato : 18-03-04 17:11

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan ved du, hvad forrige brugte ordrenummer var?
>
> --

Godt spørgsmål
Det ved jeg ikke rigtig, men forestiller mig at jeg "bare" kunne starte ved
en ønsket værdi f.eks. 1000

Men kan en function holde styr på det eller skal det læses fra en database?

Mvh. Allan Johansen

Fra : Troels Arvin

Dato : 18-03-04 20:21

On Thu, 18 Mar 2004 17:11:25 +0100, Allan Johansen wrote:

> Godt spørgsmål

OK. Du må gemme seneste eller næste ordrenummer på en eller anden
måde, der kan overleve, at serveren skulle blive genstartet. Det vil
typisk sige i en database eller evt. i en fil, men sidstnævnte er mere
besværligt i forhold til situationen, hvor flere forskellige
PHP-processer måtte ændre i ordrenummeret på samme tid.

Når du er ude i noget med ordrenumre er det ikke utænkeligt, at du under
alle omstændigheder ville have god brug for et databasesystem før eller
senere. Så: Find ud af, hvad dit system har af muligheder for at arbejde
med databaser.

Fra : Allan Johansen

Dato : 19-03-04 00:02

> [...]
> alle omstændigheder ville have god brug for et databasesystem før eller
> senere. Så: Find ud af, hvad dit system har af muligheder for at arbejde

Jeg har et webhotel med MySQL (phpMyAdmin 2.5.6) (ubegrænset størrelse)
Kan også købe MSSQL database, men håber selvfølgelig at MySQL kan gøre det.

Mvh. Allan Johansen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 19-03-04 19:59
Fra : Allan Johansen

Dato : 21-03-04 16:28

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&frame=right&th=
2c6377dbecc658c6&seekm=acg505%24dp5%242%40sunsite.dk#link7>

Tak for linket, skønt det ikke helt røg ind på lystavlen.
Som før nævnt så anvender jeg MySQL, men det gør måske igen forskel?

Mvh. Allan Johansen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-03-04 17:22

Allan Johansen skrev:

> [...]
>>

> Tak for linket, skønt det ikke helt røg ind på lystavlen.
> Som før nævnt så anvender jeg MySQL, men det gør måske igen forskel?

Næ, du kan sagtens bruge PEAR DB med MySQL. Læs dokumentationen:
http://pear.php.net/manual/en/package.database.php#package.database.db

--
- Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/