[MYSQL] trække ud og lægge til
Fra : Leonard

Dato : 18-03-04 11:29

Med disse to query's:

SELECT id,antal,tekst FROM tabel ORDER BY antal ASC LIMIT 1
$antal++
UPDATE tabel SET antal=$antal WHERE id=$id

får jeg udtrukket den tekst og id der har det laveste antal og talt
antal en op.

Men dette kan sikkert skrives i en query, jeg kan bare ikke gennemskue
hvordan. Det skal virke i MySQL 3.23.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-03-04 11:56

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> escribió en el mensaje
> Med disse to query's:
>
> SELECT id,antal,tekst FROM tabel ORDER BY antal ASC LIMIT 1
> $antal++
> UPDATE tabel SET antal=$antal WHERE id=$id

utestet kode:

Update tabel set antal = antal + 1 WHERE antal = min(antal)

Fra : Leonard

Dato : 18-03-04 12:04

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote:

>utestet kode:
>
>Update tabel set antal = antal + 1 WHERE antal = min(antal)

Øh, ja men jeg vil også gerne have indholdet af id og tekst samtidig ?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-03-04 12:14

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> escribió

> Øh, ja men jeg vil også gerne have indholdet af id og tekst samtidig ?

Du kan ikke opdatere indhol i en base de datos og presentere et resultatsæt
i en sætning.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-03-04 12:16

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> escribió en el mensaje
> "Leonard" <nospam@invalid.invalid> escribió

> Du kan ikke opdatere indhol i en base de datos og presentere et
> resultatsæt i en sætning.

Hehe, der gik lige ged i sprogcenteret, der skulle have stået:
"Du kan ikke opdatere indhold i en database og presentere et resultatsæt i
en sætning."