Er der nogen som kan hjælpe mig med en sok~
Fra : Henning Lund

Dato : 18-03-04 09:55

På mit bundkort sidder der en AMD Atlon 1300 mhz processor, jeg har en
blæser liggende som jeg gerne ville have monteret da den gamle der
sidder i nu ikke er ret god mere.
Mit problem ligger i at den nye blæser monteres med en enkelt klips midt
på soklen, midterbenet på soklen er brækket af i den ene side af soklen
så der skal en bøjle til med 2 klips på den ene side og 1 i den anden.
Jeg har ringet rundt til flere forhandlere, men de har ingen løse bøjler
liggende og de gamle fra udtjente blæsere, siger de bare at der er smidt
ud. Jeg har prøvet flere markedsgrupper men ingen respons, så derfor vil
jeg spørge herinde om der skulle være en som havde sådan en bøjle med 3
klips liggende som jeg kunne købe?

Selve blæsermotoren kan skrues af min nye køler så der er ingen problem
med at montere en anden bøjle.
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : René Nielsen

Dato : 18-03-04 11:09

Hej Henning,
Jeg tror, at du får mest ud af at købe en ny cooler med "3 punkts bøjle".
Disse fåes til omkring 100,- i butikkerne på Falkoner Allé. (CoolerMaster).
Det er jo ikke en så kraftig CPU. Hvis du er interesseret har jeg en Taisol
CGK 742, (Low Noise) med tre punkts bøjle for- og bag, den kan du få for
50,-
MVH: René
(A+)

Fra : Henning Lund

Dato : 18-03-04 11:40

René Nielsen skrev:

> [...]
> interesseret har jeg en Taisol CGK 742, (Low Noise) med tre punkts
> bøjle for- og bag, den kan du få for 50,-

Tak for tilbuddet, det ærgerlige er bare at den nye blæser jeg har
liggende er af en rigtig god slags som jeg meget gerne ville have
monteret.

Fra : Henning Lund

Dato : 18-03-04 11:45

René Nielsen skrev:

> [...]
> interesseret har jeg en Taisol CGK 742, (Low Noise) med tre punkts
> bøjle for- og bag, den kan du få for 50,-

Hov jeg kan se blæseren fra min nye køler er den samme som Taisolen, jeg
tror sq godt jeg vil købe den du har liggende. Det eneste problem er så
bare om den kan være på mit bundkort, der sidder et par kondensatorer på
den ene side af soklen som evt kan sidde i vejen for køleren.

Fra : René Nielsen

Dato : 18-03-04 23:33

> [...]
> bare om den kan være på mit bundkort, der sidder et par kondensatorer på
> den ene side af soklen som evt kan sidde i vejen for køleren.

Cooleren har siddet på et Asus A7V uden probs. Målene er: B: 78 mm, D: 60
mm, H: 46 mm (59 mm inkl. blæser og gitter).
Hvis du kan bruge den - så mail her i NG. Jeg bor i København.
MVH: René
(A+)

Fra : Henning Lund

Dato : 19-03-04 08:08

René Nielsen skrev:

> [...]
> D: 60 mm, H: 46 mm (59 mm inkl. blæser og gitter).
> Hvis du kan bruge den - så mail her i NG. Jeg bor i København.

Vestjylland her, lidt langt at køre, har du brevduer?

Fra : Brian Lund

Dato : 18-03-04 17:13

> [...]
> klips liggende som jeg kunne købe?
>
> Selve blæsermotoren kan skrues af min nye køler så der er ingen problem

En anden har jo allerede tilbudt dig en køler inkl. bøjle...

Det jeg ville sige var at du skal skelne mellem en _blæser_ og en _køler_,
blæseren er den du kalder "blæsermotoren", blæser-motoren sidder inde i
blæseren, og blæseren sidder på køleprofilen! Tilsammen giver det så en
CPU-køler ;)

blæser:
http://www.studiedata.dk/gfx/vare/FAPP120_full.jpg

køleprofil:
http://www.studiedata.dk/gfx/vare/ACNN300_medium.jpg

Brian

Fra : Henning Lund

Dato : 18-03-04 21:09

Brian Lund skrev:

> [...]
> _køler_, blæseren er den du kalder "blæsermotoren", blæser-motoren
> sidder inde i blæseren, og blæseren sidder på køleprofilen! Tilsammen

Ja det ved jeg godt, hvor vil du hen med det?

Fra : Brian Lund

Dato : 18-03-04 23:02

> Ja det ved jeg godt, hvor vil du hen med det?

Du skal ikke bruge en bøjle for at montere din blæser (Jo ved nogen enkelte
kølere skal man), og _blæseren_ skal slet ikke spændes fast til CPU skolen,
men køleprofilen.

Ikke for at fornærme dig, men det har altså noget med forståelsen af det du
skriver at gøre, selvom jeg tror alle forstod det i _dette_ tilfælde...

"Jeg vil gerne skifte blæser" - kan let forstås som noget andet end at
skifte hele CPU-køleren...

Brian

Fra : Henning Lund

Dato : 19-03-04 08:08

Brian Lund skrev:

> Du skal ikke bruge en bøjle for at montere din blæser (Jo ved nogen
> enkelte kølere skal man), og _blæseren_ skal slet ikke spændes fast
> til CPU skolen, men køleprofilen.

Tjae men jeg troede alle vidste hvad jeg mente, og der stod også
sokkelbøjle i emnelinien.