mySql - sammensætning af 2 queries
Fra : Kell Larsen

Dato : 18-03-04 08:24

I forbindelse med et messageboard i php laver jeg følgende
forespørgelser i mysql:

SELECT overskrift, tekst FROM t1 WHERE id = $id
og
SELECT COUNT(*) AS antal_svar FROM t1 WHERE relativ_id = $id

Den første henter overskrift og tekst, mens den anden tæller hvor
mange andre indlæg, som er svar til netop dette indlæg.

Her kommer så spørgsmålet: Jeg vil gerne slå de to forespørgelser
sammen til én, men jeg kan ikke finde ud af det - er der nogen
som kan hjælpe mig???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 18-03-04 10:08

Kell Larsen skrev:

> [...]
>
> Her kommer så spørgsmålet: Jeg vil gerne slå de to forespørgelser
> sammen til én, men jeg kan ikke finde ud af det - er der nogen

dk.edb.database. Her i gruppen diskuterer vi også SQL, men det handler kun
om PHP's forbindelse til SQL, ikke selve SQL-kommandoerne.

--
- Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/
http://findhim.com/