Arrownet med router
Fra : Jørgen vorre

Dato : 17-03-04 21:19

Hej
Jeg har lige skiftet internet fra TDC til Arrownet,
det køre fin men jeg har et problem at min router, ikke vil logge på
arrownet!
Hvis jeg reseter min router virker min internet i ca. en halv dag, så skal
jeg reset igen også køre det en halv dag igen.
Hvis jeg vil køre en quick setup, kan jeg ikke, få den til at logge på
arrownet, det virker kun hvis jeg bare starter min computer, men Kun den
halv dag.
Jeg tror at det er en Host Navn den mangler, men jeg kan ikke finde nået
host navn, i de papir jeg har fået fra arrownet.
Når internet er gået i stå skriver security log at den ikke kan finde DHCP!
Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor jeg ikke kan logge på arrownet,
med min router, eller hvorfor den ikke skal logge på?
Jørgen
min Router er en NorthQ 9100
internet 515/256 fast public ip

Fra : Jens

Dato : 18-03-04 00:05

"Jørgen vorre" <stenhojen@mail.dk> skrev i en

> Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor jeg ikke kan logge på arrownet,
> med min router, eller hvorfor den ikke skal logge på?
> [...]

Hvad står uret i routeren til at være ? GMT +9 Tapei ?
Hvis det ikke er uret, er det firewallen der blokerer dhcpèn, eller
"reconnect forewer" der er slået fra...

Mvh Jens

Fra : Pjerrot Luna

Dato : 12-04-04 08:55

"Jørgen vorre" <stenhojen@mail.dk> wrote in message news:<c3abqm$6jo$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
> Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor jeg ikke kan logge på arrownet,
> med min router, eller hvorfor den ikke skal logge på?

Det kan være at du har sat routeren op til at køre ed Dynamisk IP, så
vil den forny ip-osætningen, når den løber ud. Det kan også være, at
Arrownet ikke har tildelt dig fast ip-adresse og routeren er sat til
fst ip-adresse. Så sker det præcis, som du beskriver. Få fast ip hos
Arrownet. Hvis du bruger dynamisk ip-adresse og kabel-tv modem virker
det ikke med NorthQ 9100.

Håber det hjæler
Pjerrot Luna

Fra : Jens

Dato : 12-04-04 09:37

"Pjerrot Luna" <pjerrotluna@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fst ip-adresse. Så sker det præcis, som du beskriver. Få fast ip hos
> Arrownet. Hvis du bruger dynamisk ip-adresse og kabel-tv modem virker

Det gåør det ikke, en "fast ip" hos arrownet er stadig DHCP tildelt.
Arrownet fungerer ikke hvis man forsøger at indtaste sin ip i routeren, men
hvis det var min NQ9100 ville jeg se på urindstillingen i den............

Mvh Jens

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-04-04 09:02

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Min router har en setting "Renew ip forever", det lyder som om det er en god
idé at sætte flueben i den ?

Er der forresten nogen grund til IKKE at sætte flueben i den ?

/jim