BYB advarsel
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 17-03-04 20:43

En forw. advarsel, der tydeligt viser at opdrættere/ejere
af fertile katte, bør være meget opmærksomme når/hvis
deres katte skal skifte hjem. Det der står imellem ## ## er
mine ord.

Marianne
------------------------------------

Jeg vil gerne bringe en advarsel - specielt til jer som har
langhårskatte - mod en BYB'er, som optræder under et utal af
forskellige identiteter.

Jeg har på ****** gennem en periode haft en bruger, der har kaldt
sig "********* ***" og som har opført sig ret ubehageligt overfor de
andre brugere og yderligere gjort ret klart efterhånden, at hun er
BYB'er.

Forleden ekskluderede jeg hende langt om længe som bruger pga. hendes
sprogbrug overfor andre.

Jeg har efterfølgende fået nogle mails fra hende, hvor hun klart
tilkendegiver at hun er BYB'er og at hun bruger falske identiteter og
bedrag til at skaffe sig kattene.

Jeg er lidt i tvivl om det jeg gør nu, er OK på denne liste, men jeg
synes egentlig at sagen er så alvorlig, at jeg tager chancen.

Jeg vil derfor gerne fortælle hvilke navne, jeg har fået bekræftet at
hun benytter og de emailadresser, som hun bruger - og hun kan være
ret troværdig. Hvilket et af navnene, som er hendes rigtige navn, ved
jeg, i princippet, ikke - selvom jeg har en god idé om det.

Jeg bringer her et uddrag af en mail, som er til alle ******'s
brugere, men sendt til mig, fordi hun ikke længere kan skrive på
******:

"......og så lige en anden ting::::HVORDAN jeg får fat i mine katte
er MIN sag......jeg har med tiden snakket med flere af jer fra ****** og
rent ud sagt for at høre hvor nemme i egentlig var at ta
RØVEN på....og morsomt nok...ja,så har jeg fundet en som har en
HELLIG BIRMA hunkat som er ÆGTE med STAMTAVLE og den bliver parret nu
her i disse dage og jeg har bestilt HELE 2 killinger efter
den.....fortæl du [bortredigeret] det.....så sover hun nok ikke så
godt resten af sit liv......i er da til at grine af......."

Det giver muligvis et lille billede af hendes sindstilstand.

## her var 8 identiteter, som jeg ikke vil offentliggøre,
de kan fås privat ##

Samt yderligere 2 identiteter, som jeg personligt er helt sikker på,
men som er ubekræftede, som dem vil jeg ikke nævne.

## her var 2 mailadresser, der også kan fås ved privat
mail ##

Jeg har ingen personlig interesse i dette, da jeg neutraliserer mine
killinger inden de kommer ud og desuden har en race, som sikkert har
for lidt pels til, at den er interessant for hende, så mine hensigter
er udelukkende at advare andre og ikke ubegrundet at tilsvine nogen
og håber, at det også opfattes således.

---------------------------------------

Marianne Hellemose
***Ailurophil***
'The greatness of a nation and its moral progress can be
judged by the way its animals are treated
Mahatma Ghandi

Fra : Puntofisken

Dato : 17-03-04 22:01

Av, lyder godt nok ubehageligt - så er det jeg gerne vil vide følgende:

1) hvad i alverden er en BYB??

2) nu ved jeg ikke hvad hun gør ved kattene men det lyder ikke til at være
noget sundt - er det ikke muligt at melde hende til politiet for hvad hun
end gør??

Mvh. Trine

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 17-03-04 22:17

BYB = BackYardBreeder = Baggårdsopdrætter, som
regel en der sætter penge højere end kattene og deres
velbefindende og helbred.

Fra : Kate

Dato : 17-03-04 22:21

"Puntofisken" <schou8@hotmail.com> wrote in

> 1) hvad i alverden er en BYB??

Back Yard Breeder betyder bogstaverne. Med det menes der en person som
bare lader sine dyr (her katte) få unger i flæng. Dyrene bliver ikke
vaccinerede, der er ikke styr på hvilke dyr der bliver parret med
hvilke. Ofte kommer de heller ikke til dyrlægen for det koster jo penge
og disse vil man ikke ofre. Faktisk er disse personer ofte fuldstændigt
ligeglade med sundheden hos deres dyr bare de kan tjene nogle hurtige
penge på dem.
Da jeg bevægede mig meget i en engelsk-sproget nyhedsgruppe for kaniner
var der ingen tvivl om at en BYB var betragtet som den laveste og mest
forhadte udgave af en "avler" overhovedet.
Formoder det også gælder inden for al anden seriøs dyrehold og opdræt.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann K

Dato : 17-03-04 22:46

Vedkommende findes også her i NG!!! Og under flere forskellige
identiteter... kan dog som regel genkendes på mailadressen.
Er kendetegnet ved brugen af et dårligt skriftsprog, bunker af
"tankeprikker" - og nogle meget højtråbende meninger...
Og vedkommende har faktisk i en tidligere tråd beskrevet sit kattehold så
nogenlunde som Kate nævner nedenfor

Mvh Ann - der takker guderne for at jeg ikke opdrætter katte! Tænk sig at
blive udsat for sådan en omgang svinsk behandling!

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 18-03-04 09:24

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh Ann - der takker guderne for at jeg ikke opdrætter katte! Tænk sig at
> blive udsat for sådan en omgang svinsk behandling!

Åhhh.....jeg synes jeg erindrer hende ganske svagt (og tillæg lige sætningen
en betydelig mængde ironi ;-D)!

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Kate

Dato : 18-03-04 18:46

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> wrote in

> Mvh Ann - der takker guderne for at jeg ikke opdrætter katte! Tænk
> sig at blive udsat for sådan en omgang svinsk behandling!

Desværre tror jeg at det findes indenfor al opdræt af dyr. Problemet er
bare om man kan undgå dem

Fra : Puntofisken

Dato : 18-03-04 21:22

Med andre ord en der slet ikke burde have LOV at nærme sig dyr??

Fra : Ann K

Dato : 18-03-04 22:10

"Puntofisken" <schou8@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Med andre ord en der slet ikke burde have LOV at nærme sig dyr??

Nja... At være BYB (back yard breeder) kvalificerer ikke nødvendigvis et
menneske til at være komplet uegnet til at omgås dyr!
I den "mindste" form er der såmænd "kun" tale om en avler, der ikke sørger
for at få udstedt stamtavler på sine killinger/hvalpe/dyreunger... i nogle
tilfælde pgr uvidenhed.
I den værste form er en BYB et mennesker, der under falske forudsætninger
anskaffer sig nogle racerene dyr (m. stamtavler) og avler løs... som regel
helt uden hensyn til stamtavlens evt avlsforbud, avlsdyrenes sundhed ogda
slet ikke med tilstrækkeligt test af avlmaterialet!
Denne BYB, som her er nævnt, har tidligere forsøgt at anskaffe sig (voksne)
racekatte - angiveligt fordi hun/han har mistet en elsket kat... sjovt nok
falder vedkommendes interesse i at gennemføre en handel, når han/hun får at
vide at katten er neutraliseret! ;( Pt huserer vedkommende derude - og har
et stort mål... nemlig at få anskaffet sig en racekat (skovkat, manie coon,
hellig birma) fra et af de registrerede opdræt, som "man" kender fra
diverse fora som fx dette... Planen er at parre denne sagesløse kat med
(helst) en huskat - og så prale løs med at det er lykkedes at tage en
stakkels seriøs opdrætter ved næsen ( I forvejen har vedkommende flere
racekatte fra anerkendte opdrættere - vel at bemærke katte som for de
flestes vedkommende har stemplet et avlforbud i deres stamtavle! :(
Så pas på, jer der har registrerede opdræt!
En mulighed for at undgå salg af killinger/voksne til denne personage, er
at fortælle alle interesserede, at dyret naturligvis er neutaliseret
_inden_ det ankommer til det nye hjem! Det får vedkommende til at trække
følehornene til sig! ;)

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Charlotte

Dato : 20-03-04 11:35

Hej Marianne

Jeg har forsøgt at skrive til dig, men kom til at skrive til en anden i
stedet

Vil du skrive til mig, hvis du ikke allerede har modtaget min mail?

KH
Charlotte