tving den i frame
Fra : Mads Markussen

Dato : 17-03-04 16:53

Hej NG

Jeg ved godt der er MEGET delte meninger om frames, men jeg har
lavet nogen sider med frames og tænkte på om der ikke kunne laves
et form for javascript der kunne sørge for at undersider ikke
kunne åbnes direkte, men blev åbnet i den frame det var meningen
så man fik menuen osv.

På forhånd tak for hjælpen

Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 17-03-04 17:40

Mads Markussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> et form for javascript der kunne sørge for at undersider ikke
> kunne åbnes direkte, men blev åbnet i den frame det var meningen

Jo .. det er der da..

prøv at sætte det her stykke JavaScript ind på dine sider, og prøv
så at tilgå en af undersiderne direkte..

<script type="text/javascript">
<!--
window.onerror = null;
if (window != top) top.location.href = location.href;
// -->
</script>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-03-04 17:57

Mads Graugaard Hansen skrev:

> [...]
> <!--
> window.onerror = null;
> if (window != top) top.location.href = location.href;

Øh - det script vil da blot forhindre at en side vises i en ramme.
Der spørges om et script der kan putte en side *ind* i et rammesæt.

Den funktion har Peter-Paul Koch lavet ret elegant:
<http://www.quirksmode.org/js/framecustom.html>

Bemærk at han laver et link til at genkalde rammesættet i stedet
for at kalde det med det samme. På den måde har brugerne også
mulighed for at se siden uden rammer - hvad der kan være en fordel
fx på en lille skærm.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 17-03-04 18:00

Mads Graugaard Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]

min fejl.. det script i mit foregående indlæg, er til at smide på
ens index side, så hvis der er en eller anden der linker til din side
(i en af hans/hendes frames) vil siden ALTID blive åbnet helt, og
aldrig inde i en frame på et andet site..

har siddet og rodet lidt med det..

jeg lavede et frameset på www.kingmedia.dk/test/

med filerne left.asp og main.asp..

i main.asp og left.asp satte jeg følgende ind

<script type="text/javascript" language="JavaScript">
<!--
window.onerror = null;
if (window == top) top.location.href = 'http://kingmedia.dk/test/';
// -->
</script>

så vil hele siden altid blive åpbnet, og dermed ikke bare en af dine
sider som skulle ha været åbnet i en frame.

Fra : Mads Markussen

Dato : 18-03-04 10:31

> [...]
>
> med filerne left.asp og main.asp..
>
> i main.asp og left.asp satte jeg følgende ind
>
> <script type="text/javascript" language="JavaScript">
&gt; window.onerror = null;
&gt; if (window == top) top.location.href =
'http://kingmedia.dk/test/';
&gt; // -->
> </script>
>
> så vil hele siden altid blive åpbnet, og dermed ikke bare en af dine
> sider som skulle ha været åbnet i en frame.

mange tak for det Mads, det virker...

Fra : Per Rasmussen

Dato : 19-03-04 17:08

> [...]

> så vil hele siden altid blive åpbnet, og dermed ikke bare en af dine
> sider som skulle ha været åbnet i en frame.

Nu er der bare det at: www.kingmedia.dk/test/left.asp
'ikke helt virker efter hensigten, men det gør main.

PerR

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 17-03-04 17:49

On Wed, 17 Mar 2004 15:52:55 +0000 (UTC), Mads Markussen <mads@brasco.dk>
wrote:

> [...]
> et form for javascript der kunne sørge for at undersider ikke
> kunne åbnes direkte, men blev åbnet i den frame det var meningen

Prøv at søge lidt tilbage på google, så ville du nok finde denne:
<http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=65dtr3rf.fsf%40hotpop.com&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Dframes%2Blasse%2Breichstein%2Bgroup%253Adk.edb.internet.webdesign.clientside%26btnG%3DGoogle-s%25F8gning%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DISO-8859-1>

--
Ryan Kristensen