formmail afsendes tilsyneladende ikke
Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 15:10

Hej NG
Jeg har sat en formmail ind nederst på:
http://www.peter-m-p.dk/guldsmed.shtml
Mit problem er at når man har klikket send så får man en bekræftelse og så
sker der ikke mere.
Der bliver ikke afsendt noget.
Nu burde jeg vel skrive hele koden her, men det fylder meget og jeg aner
ikke hvilken del der er relevant.
http://www.peter-m-p.dk/script/send.asp
Nogen der kan finde fejlen?

--
Hilsen
Mia

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-03-04 17:41

Mia J skrev:

> Nu burde jeg vel skrive hele koden her, men det fylder meget
> og jeg aner ikke hvilken del der er relevant.

Hvis du slet ikke ved hvad der er relevant, kan du lægge koden op
så den kan ses på din side. Det kan fx gøres ved at gemme
"send.asp" som "send.txt" - så kan man se koderne i browseren.

Så vidt jeg forstår, får du ikke nogen fejlmeddelelse på siden -
ellers ville den være relevant at sende her.

Hvis du ikke selv har lavet koden fra starten, har du den så fra en
anden webside?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 20:12

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev i en meddelelse:
> Hvis du slet ikke ved hvad der er relevant, kan du lægge koden op
> så den kan ses på din side. Det kan fx gøres ved at gemme
> "send.asp" som "send.txt" - så kan man se koderne i browseren.

Hmmmm har ændret til send.txt og hvad gør jeg så med den?

> Så vidt jeg forstår, får du ikke nogen fejlmeddelelse på siden -
> ellers ville den være relevant at sende her.

Nej alt ser ud som det skal.

> Hvis du ikke selv har lavet koden fra starten, har du den så fra en
> anden webside?

Jeg bruger den samme formmail på min egen side www.jalo-smykker.dk der
fungerer den, jeg har den vist fra webhotellet og og her hvor der er
problemer er det samme webhotel.

--
Hilsen
Mia

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-03-04 14:51

Mia J skrev:

> Hmmmm har ændret til send.txt og hvad gør jeg så med den?

Så skal du bare fortælle hvor den ligger (her kunne jeg nu finde
den fra den gamle adresse - linket er:
<http://www.peter-m-p.dk/script/send.txt>)

Prøv at klikke på det - så kan du se asp-koden i en browser.

> Nej alt ser ud som det skal.

Hvordan er det? Får du "Tak for din henvendelse" når formen er
sendt?

Jeg tror at fejlen ligger i linjen her:

Mailer.MailTo = "pmp&#64;peter-m-p&#46;dk"

Du skal ikke html-encode mailadresser i asp-kode - bare skriv den
helt normalt. Asp-koden er ikke synlig for mailhøstere eller
browsere i det hele taget, så du behøver ikke at lave speciel
spambeskyttelse her (til gengæld skal du tænke på at spamhøstere
benytter usenet og websider, så du skal ikke bringe en mailadresse
ubeskyttet i et usenetindlæg eller på en webside)

En anden mulig fejl er at den komponent der skal sende mailen, ikke
er installeret. Men i det tilfælde burde du få en fejlmeddelelse.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 16:20

> [...]
> den fra den gamle adresse - linket er:
> <http://www.peter-m-p.dk/script/send.txt>)
>
> Prøv at klikke på det - så kan du se asp-koden i en browser.

Ja, i Mozilla IE viser en tom side

> [...]
> benytter usenet og websider, så du skal ikke bringe en mailadresse
> ubeskyttet i et usenetindlæg eller på en webside)

Det er nu rettet, jeg havde bare for travlt med at rette det alle steder.

> En anden mulig fejl er at den komponent der skal sende mailen, ikke
> er installeret. Men i det tilfælde burde du få en fejlmeddelelse.

Det hele virker som det skal nu. Tusind tak for hjælpen.

--
Hilsen
Mia

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-03-04 17:12

Mia J skrev:

> Ja, i Mozilla IE viser en tom side

Åh ja - det vidste jeg egentlig godt. Men så kan man se koden ved
at vælge vis kilde. Man kan evt. erstatte alle forekomster af < med
"&lt;" - så bør koden også vises i IE.

> Det hele virker som det skal nu. Tusind tak for hjælpen.

Velbekomme.
--
Jens Gyldenkærne Clausen