Diva
Fra : F Andersen & J Peder~

Dato : 17-03-04 14:32

Hej

Som sagt er Diva med hvalpe, fik hende scannet 24 Feb. Der så vi 5 stk.
Nu er der 15 dage til forventet fødsel. Men jeg kan ikke se nogen
forandringer på hendes krop.
Er det helt normalt??? Eller kan det være fordi hun måske har midstet
hvalpene?
Nogen har fortalt mig, at jeg burte kunne se noget nu, andre sige kun 8 dage
før, kan man se noget?
Men hvalpene vejer ca 700 gr ved fødsel, med moderkage osv regner jeg med
hun ca har 4 kg der inde.
Men jeg kan virkelig ikke se, hvor de skulle være.
Hvis hun havde midstet hvalpene, burte der ikke så komme noget udflåd, eller
slim ud af hende Fordi de kan jo ikke, forsvinde ud i den blå luft. Eller
kan de???

Håber i kan hjælpe mig.

Hilsen Janni

Fra : Berit Nielsen

Dato : 18-03-04 09:00

Hejsa.

jeg ved ikke hvem der har fortalt dig at hvalpe skal veje 700 g ved fødslen
??
Vores hvalpe har lagt omkring 250 - 350 g ved fødslen.
Og de var ifølge Dyrlægen meget normale.
Hvis din tæve er konstateret drægtig, og i kunne se 5 hvalpe er de der nok
endnu.
Og det er ikke alle tæver der er tydeligt drægtige.
Vores egen fik 10 hvalpe, og var ikke synderligt stor.
Så jeg tror du bare skal vente og se.
Måske har hun taget lidt på, selv om du ikke syntes du kan se det.

Hilsen Berit Nielsen, Århus
http://www.familiehunde.dk

Fra : Rikke Andersen

Dato : 18-03-04 09:14

> [...]
eller
> slim ud af hende Fordi de kan jo ikke, forsvinde ud i den blå luft. Eller

Når hun ligger på siden og slapper af burde du kunne mærke liv nu, hvis du
har tålmodighed og din tæve formår at slappe af når du ligger hånden på
hende.

Har du heller ikke observeret noget i den retning?

Rikke

Fra : Lou

Dato : 18-03-04 11:17

"> Hvis hun havde midstet hvalpene, burte der ikke så komme noget
udflåd, eller
> slim ud af hende Fordi de kan jo ikke, forsvinde ud i den blå luft. Eller
> kan de???

Jo , det kan de for så vidt godt...måske er hun falsk drægtig ?
Du burde kunne se noget nu...

Ring til dyrlægen og få ham til at kigge på hende - det ville jeg gøre
hvis jeg var i tvivl

mvh
Lou

Fra : Battlefield´s

Dato : 18-03-04 12:13

"Lou" <odin@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du burde kunne se noget nu...
> >

> Ring til dyrlægen og få ham til at kigge på hende - det ville jeg gøre

Hej
Helt enig!
Kan din dyrlæge ikke scanne hende?
Hilsen Vibeke

Fra : F Andersen & J Peder~

Dato : 19-03-04 14:33

Hej
Diva er blevet scannet, men når hun er så langt henne som nu, kan man ikke
scanne igen.

Jeg var ved dyrlægen igår, han er i tvivl, om der er liv derinde.

Hun har taget 2½ kg på. Men hun er også på hvalpefoder, og hun er kun blevet
federe ved hende ribben.

Jeg har prøvet at mærke efter liv, når hun ligger roligt, men jeg kan ikke
mærke noget.

Det eneste jeg nok kan gøre, er at vente. Men det er sgu hårdt, hvis der
ikke kommer nogen.

Grunden til at jeg skrev hvalpene vejer 700 gr er pga. det er en Grand
Danois, og min opdrætter sagd,e de vejer der omkring normalt.

Hilsen Janni
"