Hp CD-Writer Plus brænder
Fra : Jens Nielsen

Dato : 26-04-01 22:49

Jeg har en ekstern HP CD-Writer Plus, som har virket upåklageligt i et par
år. Selv om den kun skriver med 2x har den dækket mit behov.
Nu er den begyndt at nægte at kopiere en cd-rom (audio og data) og begrunder
det med under-run også selv om jeg går ned på 1x.
Inden jeg smider den i skraldespanden spørger jeg i dette forum om der er
nogen der kan komme med et godt råd.
Jeg bruger Windows Me.

Jens

Fra : Madsen

Dato : 27-04-01 00:16

"Jens Nielsen" <jensni@post2.tele.dk> skrev:

> [...]
> det med under-run også selv om jeg går ned på 1x.
> Inden jeg smider den i skraldespanden spørger jeg i dette forum om der er

Måske <news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom> var et endnu bedre
forum :)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Sven

Dato : 27-04-01 01:03

1. Du kunne prøve at åbne den, finde linsen og rense den med en vatpind og
isopropylalkohol.
2. Kender du én der kan gøre det, så kan det være at laseren bare skal
justeres.
3. Jeg har hørt om én eller anden fjeder der kan gå i stykker og bare skal
skiftes?!?

Laseren kan være slidt op og så er den ikke meget værd mere. Men hvis du
bare vil smide den ud, kan du jo give den til mig.

/Sven
/**
'Figuring things out for your self is the only freedom anyone really has.
Use that freedom. Make up your own mind...'
- Starship Troopers
*/

Jens Nielsen <jensni@post2.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ca4mp$5v4$1@news.inet.tele.dk...