Sende HTML-mails med php
Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 17-03-04 14:01

Hej NG,

Jeg er ved at udvide et script til et nyhedsbrev, og er stødt ind
i nogle problemer. Som det er nu, skriver en bruger sin e-mail i
en form, og dette sendes så til en database. Brugeren får med det
samme en bekræftelse via e-mail på, at han/hun er tilmeldt
nyhedsbrevet, og næste gang det udsendes får vedkommende det så.

Nu vil jeg gerne have det sådan, at brugeren foruden at få en
bekræftelse OGSÅ får det sidst udsendte nyhedsbrev som HTML-mail
(hvis brugeren vel at mærke har ønsket at modtage en HTML-mail.
Html-koden som ligger som html-fil et sted på serveren.

Er der nogle der kan nogle snedige tricks for at få dette til at
virke? Jeg har forsøgt mig med mail() a-la noget der ligner
dette, men det virker umiddelbart ikke:

mail($brugers_mail, "Nyhedsbrev", include("nyhedsbrev.html"));

Så får brugeren blot et 1-tal tilsendt, og det er jeg ikke så
interesseret i. Kan det lade sig gøre at løse dette problem?

Med venlig hilsen,
Christoffer Kjeldgaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-03-04 14:08

On Wed, 17 Mar 2004 13:00:54 +0000 (UTC), Christoffer Kjeldgaard
<christoffer@result.dk> wrote:

>mail($brugers_mail, "Nyhedsbrev", include("nyhedsbrev.html"));
>
>Så får brugeren blot et 1-tal tilsendt, og det er jeg ikke så
>interesseret i. Kan det lade sig gøre at løse dette problem?

include returnerer ikke en fils indhold. Det gør file_get_contents()
derimod, fx:

mail($brugers_mail, "Nyhedsbrev",
file_get_contents("nyhedsbrev.html"),"Content-Type: text/html");

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: hoved (og ikke hovede)

Fra : Daniel Andersen

Dato : 17-03-04 17:40

Læs evt mere om det her:
http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 17-03-04 18:20

Daniel Andersen wrote:
> Læs evt mere om det her:
> http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php

PEAR har en mail klasse der håndtere htmlmails samt self. alm udsending
af mail :)

(http://pear.php.net/Mail)

--
excuse of the day : We are currently trying a new concept of using a
: live mouse. Unfortunately, one has yet to survive
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/